ایران

نخستین جشنواره هنرهای شهری قشم برگزار می شود / حال خوب جزیره با طرح های نوآورانه

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین جشنواره جامع هنرهای شهری قشم با هدف ایجاد فضای مناسب شهری و همچنین مهیاسازی فرصتی برای کشف ظرفیت های هنری جزیره برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، رمضانعلی شورابی با اشاره به اولویت امسال مدیریت شهری و روستایی این سازمان بیان داشت: زیباسازی شهر قشم و روستاهای جزیره به منظور افزایش روحیه نشاط و امید بین  قشموندان و خلق فضاهایی متفاوت برای جذب گردشگر از اهداف عمده این مدیریت در سال ۹۸ است.

وی رویکردهای دیگر این جشنواره را ایجاد المان های سازه ای و المان های گل و گیاه شاخص برای معرفی زیبایی های جزیره و حفظ هویت معنوی شهر معرفی کرد و افزود: عمل به مضمون شعار “قشم، جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس”  یکی از مهم ترین رویکردها و اهداف برگزاری این جشنواره است.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: این جشنواره در سه بخش طراحی شده که بخش نخست آن شامل؛ المان ها، یادمان ها و سازه های نوری، بخش دوم گل آرایی وطراحی هنری فضاهای سبز شهری و بخش سوم، دیوارنگاری و نقاشی دیواری را شامل می شود.
شورابی محورهای تولید آثار در بخش نخست را شرح داد و گفت: این آثار با محتوایی در خصوص زیبایی های جزیره، عجایب هفتگانه منحصربفرد، ژئوپارک جهانی، محیط زیست و منظر شهری، مفاخر ادبی، بازپیرایی و نظافت شهری طراحی می شوند.
وی محتوای آثار گل آرایی وطراحی هنری فضاهای سبز شهری را طراحی احجام سازه ها و مونومان های ترکیبی با گل معرفی کرد و ادامه داد: گل آرایی میادین، طراحی المان های متناسب با موقعیت مکانی و اجتماعی، تزیینات شهری، نورپردازی و استفاده از آبنماها و سازه های موقت، همچنین طراحی گل جاهای زمینی، دیواری و حجمی نیز در این بخش از جشنواره شرکت داده می شود.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: در بخش سوم، موضوعیت برنامه شامل ایده پردازی و بازسازی دیوارهای شهر با ابزار و مصالح مختلف می باشد.
به گفته شورابی، هنرمندان علاقمند می توانند با حداکثر پنج طرح پیشنهادی در جشنواره هنرهای شهری قشم شرکت کنند و اولویت با هنرمندان بومی جزیره خواهد بود.
وی تصریح کرد: متقاضیان با توجه به تصاویر سایت های مورد نظر سازمان برای اعمال تغییرات، از ابتدای تیر ماه تا پایان شهریور فرصت دارند تا طرح پیشنهادی خود را ارایه دهند. این طرح ها توسط کارگروه فنی متشکل از متخصصین و هنرمندان حرفه ای به داوری گذاشته می شود.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: از طرح های تایید شده توسط شرکت کنندگان، ماکت ساخته می شود. این ماکت ها مجددا داوری شده و درصورت تایید، صاحب اثر می تواند پس از انعقاد قرارداد با سازمان منطقه آزاد قشم طرح تصویب شده را اجرایی نماید.
شورابی، مهلت برنامه ریزی برای تمامی فعالیت های اجرایی را پایان بهمن ماه اعلام کرد و گفت: سعی ما بر این است تا ابتدای اسفند ماه امسال همه فعالیت های عمرانی و بازسازی به پایان رسیده باشد تا گردشگران از زیبایی های طرح های هنرمندان قشم لذت ببرند.
تهیه و تنظیم: معصومه مشار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا