آخرین خبرهااجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشده مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد:

افزایش سطح زیر کشت ۷ گونه درخت گلدار در فضای سبز جزیره قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش سطح زیر کشت درختان گلدار و سازگار با آب و هوای جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، فرج طهماسبی گفت: وجود درختان با ویژگی های خاص ظاهری در سطح جزیره، احساس خوب، آرامش ماندگاری در ذهن مردم ایجاد می کند و تأثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی و بهبود فضای زیستی شهری دارد، این مدیریت برنامه ریزی در خصوص کاشت درختان و افزایش تنوع گونه های گیاهی جزیره را مورد توجه قرار داده است.
وی افزود: با توجه به اینکه درختان گلدار همچون مشعل جنگل، یاس درختی، گل کاغذی، تیویتیا، ختمی درختی، ابریشم و … از جمله مهمترین درختانی هستند که در گذشته و حال در توسعه فضای سبز شهری استفاده شده، تلاش ما بر افزایش تنوع گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای جزیره همچنان ادامه دارد .
طهماسبی اظهار کرد: بهره گیری از اصول و فنون و بکار بستن دید تخصصی در حوزه فضای سبز در سال های اخیر در جزیره افزایش یافته و درختان نقش مهمی را در جذاب نمودن و غنی تر کردن تجربه های شهروندان و مسافرین از یک مکان و فضای شهری ایفا می کنند.   
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: معیارهای زیست محیطی، عملکردی و زیبایی شناسی درختان، شکل تاج، نحوه رشد ریشه، هزینه های مربوط به حفظ و نگهداری از جمله سازگاری، مقاومت در برابر آفات و بیماری ها و تنش های محیطی تأثیر بسیار مهمی در نحوه انتخاب درخت دارد .
وی گفت: این موارد همواره مورد توجه کارشناسان فضای سبز بوده و بر این اساس ۷ گونه موفق از جمله پلومریا، جاتروفا، سرانتیس، تاکاما، کوردیا، چوب پنبه و خرزهره با جانمایی های مناسب در حال تکثیر و افزایش سطح زیر کاشت در معابر، بلوارها و پارکهای سطح جزیره می باشند که با رشد این درختان در آینده شاهد تغییر کلی فضای سبز جزیره خواهیم بود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا