آخرین خبرهااقتصادیدسته‌بندی نشدهیادداشت

چگونه اختلاس در سازمان منطقه آزاد قشم کشف شد؟

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رسانه‌ها به عنوان هدایتگر افکار عمومی باید با پرداختن صحیح اختلاس میلیاردی کشف شده در این سازمان جریان شفاف سازی را تقویت کنند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم ،مرتضی شیخ‌زاده اظهار کرد: از حدود ۵ سال پیش که حمیدرضا مومنی سکاندار اداره منطقه آزاد قشم شد با محور‌قراردادن شعار شفافیت و  سلامت اداری  توانسته ‌اقدامات کم نظیر و حتی بی نظیری را به سرانجام ‌برساند.

وی افزود: ایجاد سیستم کاملا اتوماتیک در بنادر پهل و لافت ‌و انتشار تمامی درآمدهای سازمان منطقه آزاد قشم بر‌روی سایت رسمی این سازمان و در دسترس همگانی جزو اولین اقدامات این مدیر با تجربه بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پس از آن انتشار کلیه اسناد، اوراق و قراردادهای واگذاری تمامی اراضی و زمین‌های جزیره قشم بر‌روی اینترنت دومین گام در ایجاد شفافیت از طریق دسترسی عمومی به اطلاعات بود.

شیخ‌زاده ادامه داد: در پی آن نیز انتشار جزییات درآمد و هزینه‌های سازمان در قالب سند بودجه برگی دیگر از اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در راستای شفاف‌سازی مالی این سازمان بوده است. 

وی اضافه کرد: امروز سازمان منطقه آزاد قشم با بهره‌مندی از بیش از ۱۰۰ سامانه الکترونیکی روز ‌به روز به هدف نهایی که‌ مدیرعامل‌این سازمان در ذهنش متصور است نزدیک‌تر می‌شود و یقینا در این جایگزینی سیستم‌های سنتی با نرم افزارهای مدرن، تخلفات هویدا می‌شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پس از انتصاب عابدین سعادت‌فر به سمت معاون توسعه مدیریت سازمان، رگ حیاتی سازمان در عرصه اداری و مالی جوان شد و فساد مالی قدیمی سازمان که در زمان چندین مدیرعامل گذشته شکل گرفته بود، با تیزبینی و هوش مدیریتی این مدیر جوان شناسایی شد.

شیخ‌زاده بیان کرد: طی چندماه رصد فعالیت‌های غیرقانونی یکی ‌از کارشناسان مالی توسط معاونت توسعه و مدیریت سازمان، زیر ‌نظر مستقیم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اسناد قابل اتکا و ارائه به دستگاه قضایی به دست آمد و با هدایت و معاونت سربازان گمنام امام زمان(عج) این فرد متخلف در شرایطی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد که تقریبا تمامی اموال مکتسبه به صورت غیرقانونی از محل این فساد مالی نیز شناسایی شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: روی صحبت بنده ا‌ول با تمام پرسنل سازمان منطقه آزاد قشم است، بدانید که از هیچ تخلفی چشم پوشی‌نخواهد شد.

شیخ‌زاده با بیان اینکه مدیرعامل سازمان برای احقاق حقوق بیت المال از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد، افزود: پس از آن ‌نیز از رسانه‌ها به عنوان رکن اصلی دموکراسی و هدایتگر افکار عمومی جامعه خواهش می‌کنم تا با پرداختن جزئیات صحیح این رویداد باعث تقویت جریان شفاف‌سازی در سازمان‌ها ‌و ادارات شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا