اجتماعیاقتصادیایران

افزایش نرخ شناورها و ضعف اطلاع رسانی

افزایش نرخ بلیط لندینگ‌کرافت در بنادر پهل و لافت در حالی بیش از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است که متاسفانه متولیان امر، افکار عمومی را نادیده گرفتند و اطلاع رسانی لازم انجام نشده است.

چند روزیست که کرایه خودروهای ورودی به جزیره افزایش یافته و تنها مستند آن، عکسی است که احتمالا روی دیوار محوطه اسکله گرفته شده و در فضای مجازی دست به دست می شود. نکته قابل تامل این است که تاکنون هیچ یک از مسوولان ذیربط در این خصوص شفاف سازی انجام نداده اند.

این موضوع در حالیست که روابط عمومی هایی که در نقش حلقه رابط بین مسؤولان و رسانه ها، در فضای مجازی پرکار و پرتلاش ظاهر شده و کوچک ترین حرکت و بازدید داخلی مدیران را به شکل انبوه اطلاع رسانی کرده و روانه گروه ها می نمایند، در این مورد حساس سکوت اختیار کرده اند.

این سکوت می تواند هزینه های فراوانی ایجاد کند که کمترین آن، ایجاد بستر شایعه و کاهش اعتماد عمومی در جامعه است.

حال سوال این است روابط عمومی ها چرا به موضوعات مهم این چنینی که مستقیما با معیشت مردم سر وکار دارد، نمی پردازند؟ نکند خدای ناکرده رضایت مدیر مافوق را کافی دانسته و افکار عمومی برایشان ارزشی ندارد؟

یقینا تعامل نزدیک و سرعت عمل در انتقال چنین مواردی، می تواند در پیشگیری از شایعات و جلوگیری از سلب اعتماد عمومی نقش مهمی داشته باشد.

در این بزنگاه هاست که افکار عمومی به کارامدی یا ناکارآمدی دستگاه های مختلف نمره می دهند.

 

انواع خودرو نرخ قبلی(ریال) نرخ جدید(ریال) میزان افزایش(ریال)
سواری و وانت ۲۲۵٫۰۰۰ ۳۲۰٫۰۰۰ ۹۵٫۰۰۰
مینی بوس ۳۱۵٫۰۰۰ ۴۴۰٫۰۰۰ ۱۲۵٫۰۰۰
اتوبوس ۷۹۳٫۷۵۰ ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ ۴۰۶٫۲۵۰
تک و خاور ۲۷۷٫۲۰۰ ۳۸۵٫۰۰۰ ۱۰۷٫۸۰۰
ده چرخ ۴۵۵٫۴۰۰ ۶۳۵٫۰۰۰ ۱۷۹٫۶۰۰
تریلر ۶۹۹٫۶۰۰ ۹۸۰٫۰۰۰ ۲۸۰٫۴۰۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا