اقتصادی

تداوم آموزش پنجره واحد تجارت فرامرزی برای تجار و ترخیص کاران قشم / بازرگانان و تولیدکنندگان دریافت کننده ارز موظف به استفاده از سامانه EPL هستند

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برنامه ریزی جهت تداوم آموزش استفاده از سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی، گفت: پس از برگزاری کارگاه آموزشی پنجره واحد تجارت فرامرزی (EPL) برای فعالان تجاری قشم، تعدادی از ترخیص کاران و بازرگانان قشم به نمایندگی فعالیت خود تحت این سامانه را اجرایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محسن رضایی فر با بیان این مطلب، بیان کرد: تمامی بازرگانان و تجار و تمام فعالیت های مربوط به تجارت خارجی علی الخصوص واردات کالا با ارز بانکی موظف هستند تا تحت سامانه EPL عملیات تجاری خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: با عنایت به تکالیف ابلاغ شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، پیاده سازی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در منطقه آزاد قشم یک الزام بوده که تعامل و همراهی تجار و بازرگانان می تواند موجب افزایش سهم قشم در تجارت خارجی کشور شود.
به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم؛ مبنای استفاده از این سامانه خوداظهاری بازرگانان و تجار و راستی آزمایی هوشمند جهت ایجاد شفافیت در فرآیندهای مربوط به صادرات، تعهدات ارزی و ترخیص کالاست و با برنامه ریزی صورت گرفته آموزش های لازم برای موسسات، بازرگانان و ترخیص کاران در آینده نیز تداوم خواهد داشت.
رضایی فر در پایان خاطرنشان کرد: با اتصال منطقه آزاد قشم به پنجره واحد تجارت فرامرزی زمینه مناسب جهت افزایش نقش آفرینی بازرگانان و تجار جزیره در عرصه تجارت خارجی کشور فراهم می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا