مذهبی

زمزمه لالایی حضرت علی‌ اصغر (ع) در قشم طنین‌ انداز شد

همایش شیرخوارگان حسینی (سربازان مهدوی) در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور با حضور صدها مادر و طفل شیرخوار به یاد کوچک ترین سرباز ۶ ماهه کربلا، با سوگواری و مرثیه سرایی زمزمه لالایی حضرت علی اصغر (ع) در مصلی امام علی (ع) شهرستان مرزی قشم برگزار شد.

  به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، در این مراسم معنوی مادران قشمی با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) لالایی سر داده و کودکان نیز با بی قراری هایشان با طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.

گریه های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی اصغر (ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا (ع) برای طفل شیرخوارش را به یاد آورده، لحظاتی که دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

در همایش شیرخوارگان حسینی (سربازان مهدوی) تنها مادران و کودکان شیرخوار، مهمان خیمه امام حسین (ع) نبودند، بسیاری از حاجت مندان، گرفتاران و بیماران نیز به این جمع آسمانی ملحق شده بودند تا شاید به حرمت این همه معصومیت، مشمول نگاه و الطاف الهی شوند.

آنها آماده بودند که با خود زمزمه کنند که «چه زیبا دل به دریا می‌زند مادر، چه زیباتر عروجت را از آغوش پدر آغاز خواهی کرد.»

مصلی امام علی (ع) شهرستان مرزی قشم صبح امروز محل نجوای این جملات بود که «این قلب شکسته هیچ، آقازاده! افلاک شده دخیل گهواره‌ی تو، لذت داغ غمت بر دل ما باد حرام، اگر از جور غم عشق تو دادی طلبیم.»

در این آیین مادران قشمی نوزادان خود را به سر بندهایی که منقش به نام مبارک یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) بود همراه با لباس‌های سبز و سفید ملبس و عاشقانه حضور پیدا کرده بودند.

مادران در این مراسم شیرخواره‌های خود را به یاد دردانه ابا عبدالله الحسین (ع) حضرت علی اصغر (ع) که خون پاکش بر روی شن های گرم کربلا نقش زد و در قله دستان امام حسین (ع) شهد شهادت نوشید بر روی دست گرفته به زمزمه “لالایی گل زهرا، لالایی علی اصغرم” پرداختند و اشک ماتم ریختند که حال و هوای خاصی به این محفل داد.

در این آیین معنوی شرکت کنندگان با سینه زدن، حزن و اندوه و گریستن بر مظلومیت ابا عبدالله الحسین (ع) و مادران داغدیده کربلا به ویژه حضرت زینب (س) اشک ماتم ریختند و لالایی مادران در سوگ طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) شور و حال معنوی خاصی به مراسم شیرخوارگان حسینی بخشید.

مداحان اهل بیت (ع) نیز با اشاره به مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) به ذکر مصیبت، بیان حادثه تاریخی کربلا و مرثیه سرایی پرداختند و مادران با قرائت نذرنامه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

در این مراسم که با استقبال بی نظیر مادران قشمی از شیعه و اهل سنت قرار گرفت و با شکوه هر چه بیشتر برگزار شد؛ عزاداران و مادران حسینی که نوزادان خود را به چفیه، سربندهای سبز و قرمز یا علی اصغر (ع)، یا امام حسین (ع) و یا صاحب الزمان (عج) مزین کرده بودند به یاد حادثه کربلا و مصیبتی که به خاندان ابا عبدالله حسین (ع) در صحرای کربلا پیش آمده با سوگواری اشک ماتم ریختند و عهد بستند که فرزندشان را در مکتب سرخ امام حسین (ع) برای سربازی حضرت مهدی (عج) پرورش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا