اقتصادی

مشارکت بیش از 90 نهاد دولتی، خصوصی و دانش بنیان در رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور

دبیر اجرایی نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران گفت: نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با شرکت فعال بیش از 90 نهاد دولتی و شرکت خصوصی، مجموعه های دانش بنیان و حضور سفیران 10 کشور خارجی در جزیره جهانی قشم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مهدی شهیدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: شورای عالی صنایع دریایی، سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان شیلات، شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی، سازمان توسعه تجارت، سازمان صنایع دریایی و استانداری هرمزگان مهمترین دستگاه های اجرایی هستند که در کنار بسیاری دیگر از بخش ها در برگزاری این رویداد مشارکت دارند.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر منطقه آزاد قشم که به عنوان میزبان این رویداد حضور فعال دارد، مناطق آزاد اروند، انزلی، چابهار و کیش نیز سایر مناطق آزاد کشور هستند که بواسطه حضور در سواحل و در نزدیکی دریا در رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران شرکت می کنند.

به گفته دبیر اجرایی نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران؛ تاکنون حضور سفیران کشورهای برزیل، کوبا، کره جنوبی، نروژ، بولیوی، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه و ارمنستان جهت حضور در این رویداد بین المللی قطعی شده است.

شهیدی با اشاره به حضور فعال شرکت های دانش بنیان در این رویداد، افزود: همچنین بیش از 30 شرکت دانش بنیان در حوزه های شیلات و آبزی پروری، شناورسازی، تجارت و بازرگانی، تامین مالی، ساخت قطعات هوشمند، حمل و نقل دریایی به همراه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای در حوزه دریا در شهرهای ساحلی و جزایر دارای اهمیت بالایی برای اقتصاد دریامحور ایران است، تصریح کرد: برگزاری نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با تاکید بر توسعه هدفمند همکاری های تجاری داخلی و خارجی در میان نقش آفرینان حوزه اقتصاد دریا طراحی شده است.

دبیر اجرایی نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی به عنوان موتور توسعه منطقه ای محسوب می شوند و توجه سرمایه گذاران را به فرصت های موجود جلب کرده و همچنین می تواند موجب رونق کسب و کارهای محلی و رونق اقتصاد مرتبط با حوزه سواحل و دریا در کشور شود.

گفتنی است، نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور با هدف بررسی فرصت ها، چالش ها و راهکارها و بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال، با تمرکز بر سیاست های کلی توسعه دریامحور با حضور دستگاه های عمومی، دولتی و غیردولتی، شرکت های خصوصی، شرکت های دانش بنیان و سفرای کشورهای مختلف جهان 25 تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری در جزیره قشم برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا