آخرین خبرهااقتصادی در نیمه نخست سال جاری رقم خورد؛

صادرات بیش از 132 هزار تن انواع محصولات از اسکله کاوه منطقه آزاد قشم

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات بیش از 132 هزار تن انواع محصولات تولیدی و صنعتی در این منطقه طی شش ماهه ابتدایی سال جاری از مبدا اسکله کاوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد قشم، علی همایونی با اعلام این خبر، اظهار کرد: صادرات این محصولات در قالب 13 محموله به وزن 132 هزار و 812 تن و توسط پنج دستگاه لندینگ کرافت و 11 کشتی تجاری به سرزمین اصلی و خارج از کشور صورت گرفته است.
وی ادامه داد: سیمان، کیلینکر، سیمان سفید، سیگار، کاشی، مخزن آب، موتور قایق و یک ست کامل سکوی گازی همراه متعلقات آن ترکیب محصولات صادراتی بندر کاوه منطقه آزاد قشم طی شش ماهه ابتدایی سال جاری را تشکیل می دهند.
مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم افزود: از میان محصولات صادر شده بیشترین تناژ مربوط به صادرات 12 محموله انواع سیمان، کیلینکر و سیمان سفید به وزن تقریبی بیش از 128 هزار تن می باشد.
به گفته همایونی، کشورهای سومالی، امارات متحده عربی، تانزانیا عمده مقاصد خارجی کالاهای صادر شده از بندر کاوه هستند و همچنین صادرات سکوی گازی و متعلقات آن به منطقه انرژی پارس صورت گرفته است.
وی ادامه داد: رویکرد اقتصادی منطقه آزاد تولید صادرات محور است و مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه اقتصادی، تولید باکیفیت، صادرات و ایجاد اشتغال پایدار در اولویت برنامه های اقتصادی این منطقه قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا