آخرین خبرهادسته‌بندی نشده

برنامه آموزشی قدم‌های درّه شوری در قشم اجرا می‌شود

مدیر محیط زیست منطقه آزاد قشم گفت: برنامه آموزشی «قدم‌های درّه‌شوری» در جزیره قشم برای ارتقاء حس مسوولیت پذیری کودکان در زمینه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در قشم اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، سید محمد هاشم داخته افزود: ثبت نامِ کودکان گروه سنی ٩ تا ١١ سال برای شرکت در این دوره از 16 مهرآغاز شده که تا ۲۰ مهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: پس از شناسایی و استعدادیابی کودکان علاقه‌مند، توسط متخصصان، سمن‌های فعال محیط زیستی و کارشناسان محیط زیست منطقه آزاد قشم آموزش های تخصصی ارائه میشود.

مدیر محیط زیست منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این کودکان به صورت مداوم رصد و هدایت می‌شوند تا با ایجاد تفکر محیط زیستی، دیدگاه روشنی در زمینه طبیعت و محیط زیست به کودکان انتقال داده شود.

وی یادآور شد: مطابق این برنامه آموزشی کودکان در قالب فیلم، عکس، مقاله و داستان دیدگاه و آموخته‌های خود را درخصوص حفظ محیط زیست ارائه می‌کنند و در این زمینه نیز کارشناسان در کنار کودکان هستند.

«بیژن فرهنگ درّه‌ شوری» کارشناس محیط زیست، پژوهشگر و بوم‌شناس طبیعت ایران است. وی از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۷۶ از مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست ایران و از سال ۱۳۷۹ مسوولیت اداره محیط زیست منطقه آزاد قشم را بر عهده گرفت و علاوه بر تأسیس اولین ژئوپارک خاورمیانه در قشم، نسل لاک‌ پشت های در خطر انقراض پوزه عقابی را در این جزیره با مشارکت جامعه محلی تحت حفاظت  مراقبت قرار داد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه آموزشی از طریق شماره واتساپ ۰۹۹۱۵۲۲۳۰۰۱ ثبت نام خود را انجام دهند.

ژئوپارک یا پارک زمین‌شناسی منطقه‌ای است شامل مجموعه‌ای از پدیده‌های زمین‌شناختی، آثار تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی که با مدیریتی دقیق و دایمی حفظ و نگهداری شود.ژئوپارک باید قلمروی مشخص داشته باشدو در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش مؤثری ایفا نماید.

قلمرو ژئوپارک قشم ۲ هزار و ۶۰ کیلومتر مربع شامل جزیره های قشم و هنگام و ۵۰۰ متر مرز حاشیه دریایی این جزایر و خلیج دیرستان است.

این ژئوپارک دارای ۲۷ سایت متنوع و اصلی همچون تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، دره تندیس ها، دره شور و غار نمکدان است و مجاورت آن با جنگل های حرا واقع در شمال جزیره قشم که دارای پنج عنوان تالاب بین المللی، ذخیرگاه زیست کره، منطقه حفاظت شده، منطقه ویژه دریایی و منطقه ویژه پرندگان است، به ارزش ها و جذابیت های طبیعی ژئوپارک قشم افزوده است.

ژئوپارک قشم تنوع عظیمی از چشم اندازهای زمین شناسی در کنار تنوع سایت های مختلف را ارائه می کند و علاوه بر این، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا