آخرین خبرهااخبار مهماقتصادیگزارش

اقتصاد کرونایی شناورهای مسافری بندرعباس و قشم را به گِل نشاند

آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کووید-۱۹ و عدم حمایت‌های کافی از سوی دولت، اعتراض شناورهای مسافری قشم-بندرعباس را موجب شد؛ این اعتراض دقایقی پیش با وعده‌های مسؤولان خاتمه یافت.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس، مخاطبان این خبرگزاری صبح امروز با ارسال پیام‌هایی از اعتصاب شناورهای مسافری قشم-بندرعباس و توقف فعالیت مسافری در اسکله شهید ذاکری قشم و شهید حقانی بندرعباس خبر دادند.

رضا رضایی‌قشمی مدیرعامل شرکت تعاونی کشتیرانی خیبر خلیج فارس در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: بارها طی مکاتباتی اعلام کرده‌ایم در شرایط اقتصادی موجود، درآمدها پاسخگوی هزینه شناورهای مسافری نیست.

وی افزود: این مکاتبات به فرمانداری شهرستان قشم، سازمان منطقه آزاد قشم و سایر مسؤولان مربوطه ارسال شده است اما پاسخ مناسبی دریافت نکرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشتیرانی خیبر خلیج فارس تصریح کرد: امروز نیز اعتراض نکرده‌ایم و حقیقتا توان کار کردن با تداوم این شرایط را نداریم.

رضایی‌قشمی ادامه داد: ظاهرا مقام مسؤولی در بندرعباس قول پیگیری مشکلات برای رفع آن را داده و هم اینک نخستین شناور در حال مسافرگیری است.

به گزارش فارس، پیش از این نیز با وجود آنکه از ابتدای شیوع کووید-۱۹ همواره رعایت فاصله اجتماعی در کنار استفاده از ماسک و شستن مداوم دست‌ها به‌عنوان مثلت ایمنی در برابر ویروس کرونا از سوی کارشناسان مربوطه به مردم گوشزد شده است، ستاد مدیریت بیماری کرونای استان هرمزگان در مورخ ۱۵ شهریورماه امسال در سی و سومین جلسه خود لزوم رعایت فاصله اجتماعی در شناورهای مسافربری مسیرهای دریایی جزایر خلیج فارس را لغو کرد.

این اقدام موجب اعتراض مردم شده و حتی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان قشم نیز بر لزوم اعمال تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای حفظ جان شهروندان تاکید شد.

از این رو به نظر می‌رسد راهکار مؤثر حل معضلات این حوزه در رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی توام با حمایت کارآمد دولت از مالکان شناورها نهفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا