آخرین خبرهااجتماعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست بررسی موضوع امنیت و حقوق گردشگران:

تامین امنیت گردشگران وظیفه اساسی دستگاه های مستقر در جزیره قشم است

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شرایط جزیره قشم در حوزه های امنیتی، اخلاقی و اجتماعی در مقایسه با شهرهای بزرگ کشور بسیار خوب است و همه باید برای حفظ این شرایط دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم ظرفیت عظیم موجود در عرصه های گردشگری، صنعتی و انرژی قشم را در دوران پساکرونا برای توسعه وپیشرفت این منطقه از کشورعزیزمان بکار بیاندازیم.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی سه شنبه در نشست بررسی موضوع امنیت و حقوق گردشگران در محل مرکز بین المللی رشد قشم افزود: برای حفظ این شرایط رعایت خطوط قرمز نظام اسلامی برای همه ما یک اصل است و ما در این مسیر با حفظ موازین اخلاقی و فرهنگی برای رسیدن به اهداف باید تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت سفر مسافران داخلی و خارجی به قشم، تصریح کرد: برای نیل به این هدف منطقه آزاد قشم برنامه های مفصل و مدونی از جمله شناسنامه و پلاک دار کردن خانه های بوم گردی، سامان دهی تاکسی ها و و رانندگان آنها و آموزش ویژه باشگاه های غواصی و نجات غریق و … دارد.

مومنی تامین امنیت گردشگران را یکی از وظایف اساسی همه دستگاه های مستقر در جزیره قشم خواند و با بیان اینکه امنیت ابزار لازم را نیاز دارد خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم آماده کمک برای تامین ابزارهای امنیت در جزیره است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن اتفاقات بزرگی که در طول سال های گذشته در حوزه گردشگری از جمله تسهیل و کوتاه کردن زمان ورود و خروج مسافران و گردشگران در مبادی ورودی و خروجی جزیره، روی داده است، بزرگ ترین توفیق منطقه آزاد قشم را تبدیل مسافران به گردشگر خواند و گفت: اعتقاد دارم که هرچقدر توفیقات در حوزه گردشگری در قشم افزایش یابد به همان نسبت امنیت و حقوق گردشگران نیز ارتقاء می یابد.

براساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم نیز در این نشست با تقدیر از دست اندرکاران حوزه گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بخصوص رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان به پاس تلاش در خصوص فراهم ساختن تسهیلات و امکانات برای گردشگران بر ضرورت تهیه پیوست فرهنگی برنامه های توسعه گردشگری در جزیره قشم تاکید کرد.

رضا صفایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم نیز در این نشست بر ضرورت نظارت بر فضاها و اماکن گردشگری قشم تاکید کرد و خواستار فرهنگسازی برای توجیه گردشگران درخصوص رعایت موازین اسلامی، شناسنامه دار کردن منازل اجاره ای، ایجاد روشنایی در معابر تاریک، برخورد با معتادان متجاهر و جمع آوری سگ های ولگرد شد.

براساس این گزارش مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم دراین نشست با برشمردن مزیت ها و جاذبه های گردشگری قشم، ترکیب و نوع گردشگران قشم را در آینده متفاوت از گذشته خواند و بر ضرورت  آماده ساختن فعالان حوزه گردشگری قشم برای برخورد مناسب با آنها و ایجاد هماهنگی با ارگان ها و نهادهای مستقر در جزیره برای تامین امنیت و حفظ حقوق گردشگران تاکید کرد.

علیرضا امری کاظمی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم هم در این نشست با ارائه یک  گزارش مفصل ضمن معرفی شرایط و مراحل مختلف سفر به جزیره قشم، وظایف و تکالیف متقابل گردشگران و میزبانان آنها را در بخش های مختلف از جمله صیانت از حقوق گردشگران تشریح کرد.

گفتنی است نمایندگان نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی مستقر در جزیره قشم نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت توسعه حوزه گردشگری جزیره، خواستار رعایت موازین فرهنگی، دینی و امنیتی دراین حوزه شدند.

در این نشست رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، امام جمعه شهرستان قشم و جمعی از مقامات قضایی و امنیتی و انتظامی و جمعی از معلونین و مدیران سازمان حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا