آخرین خبرهااجتماعیاخبار مهم

کرونا ویروس بی‌محابا در قشم یکه‌تازی می‌کند

بیماری کرونا که زمستان ۹۸ از "ووهان" چین همه‌گیر شد و طی یکی دو ماه، توانست جهان مدعی پیشرفت در علوم پزشکی را درگیر کند، اینک با گذر از دو فصل بهار و تابستان، نگران تاخت و تاز بی محابای کووید ۱۹ در پائیز و زمستان کشورمان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم، هم اینک 26 استان کشورمان در وضعیت قرمز کرونایی قراردارند که در این میان تهران، قم و چند استان دیگر از شرایط فوق قرمز برخوردارند که با شروع فصل پائیز و افزایش سرمای زودرس، زنگ خطر افزایش شمار مبتلایان به کرونا از سوی مسئولان بهداشتی و ستاد کرونای کشور به صدا درآمده  است.

متاسفانه آمار مرگ و میر روزانه در سراسر کشور رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک مسئله عادی است که با کاهش دما و سرد شدن بیشتر هوا بیم آن می‌رود که این آمار در روزهای آتی افزایش یابد.

هرمزگان در شرایط کنونی جزو یکی از چهار استان دارای وضعیت هشدار است که بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونای کشور می‌تواند این استان و استان‌های فارس، کردستان و گلستان را هم به جمع استان‌های قرمز و فوق قرمز بکشاند.

شمار زیادی از قشموندان براثر کرونا جان باختند

این آغاز سخن حمیدرضا بهزادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم بود که با اظهارنگرانی از بی‌تفاوت شدن مردم نسبت به رعایت دقیق اصول بهداشتی، بیان کرد.

وی اظهار داشت: از اول اسفندماه سال گذشته تاکنون دو هزار و 600 بیمار مثبت کرونایی در این شهرستان شناسایی شدند که متاسفانه شماری  از آنان با سن بالای 65 سال و در چند مورد هم بیماران تا 40 سال، جان باختند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ادامه داد: در این مدت بیش از شش‌هزار تست از مراجعه‌کنندگان گرفته شده است که دو هزار و 600 مورد آن مثبت و خوشبختانه بقیه موارد منفی بودند.

به واقع هیچ تضمنی هم وجود ندارد که این ویروس منحوس سراغ شما نیاید، به طورحتم کوتاهی کردن در رعایت پروتکل‌های ستاد کرونای کشور در شرایطی که هیچ داروی مطمئنی برای درمان جدی این ویروس لااقل در کشور ما و بسیاری دیگر از کشورهای وجود ندارد، تنها راه مقابله با این خطر بزرگ، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون است و بس.

حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا کم شده است

دکتر بهزادی  با اعلام اینکه هم اینک 12 بیمار دارای شرایط سخت در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم بستری هستند، افزود: با آغاز فصل پائیز و سرد شدن هوا به شدت نگران افزایش افراد به بیماری کووید 19 در ماه‌های آبان و آذر هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه حساسیت مردم نسبت به ویروس مُهلک کرونا کم شده و عده‌ای از قشموندان توجه جدی به پروتکل‌های بهداشتی ندارند و این موضوع با توجه به آغاز سرد شدن هوا، نگرانی‌های کادر درمان برای پاسخگویی به مراجعه کنندگان در روزها و ماه‌های آبان و آذر و همچنین فصل سرد زمستان را افزایش داده است. 

دکتر بهزادی با اظهار تاسف از آمار زیاد فوتی کرونایی در استان هرمزگان، بیان داشت: درصورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، عدم رعایت فاصله اجتماعی و بی توجه بودن نسبت به شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون، شرایط هشدار کنونی استان همانند بسیاری از استان‌های دیگر کشور قرمز و حتی فوق قرمز خواهد شد.

صدای مرگ بیش از آنچه فکر می‌کنیم به ما نزدیک است و هیچ یک از فوت‌شدگان کرونایی در جهان باورشان نمی‌شد براثر ابتلا به یک ویروس در قرنی که از نظر علم پزشکی پیشرفت‌های فوق تصور دارد جان خود را از دست بدهند اما ویروس مهلک کووید 19 حقیقت تلخی است که بیش از هفت ماه مردم جهان را درگیر خود کرده است.

ممنوع بودن ارائه خدمات به افراد بدون ماسک

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم با اشاره به تاثیر بسیار منفی کرونا بر اقتصاد کشور از جمله جزیره قشم به عنوان یک شهرستان تجاری، گفت: فعالان اقتصادی براساس دستورالعمل ستاد کرونای کشور موظفند از ارائه خدمات به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خودداری کنند.

وی ادامه داد: این اقدام موجب می‌شود مردم هنگام خروج از خانه و خرید مایحتاج عمومی پروتکل‌های ستاد کرونای کشور را رعایت کنند که این روند علاوه بر اینکه شهرستان را به سمت سفید شدن شرایط کرونایی هدایت می‌کند، موجب رونق کسب و کار فعالان اقتصادی هم می‌شود.

در پایان شاه‌بیت شعری زیبا از شیخ بهایی را تقدیم شما گرامیان می‌کنم که به زیبایی بیان نمود “آنچه ندارد عوض ای هوشیار   عمر عزیز است غنیمت شمار”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا