گردشگری

ظرفیت انتقال 13هزار خودرو به قشم فراهم است/خدمات سریع گمرکی در اسکله‌های پهل و لافت

قائم مقام ستاد سفر قشم گفت: امکان انتقال روزانه تا 13 هزار خودرو مهمانان جزیره قشم با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت از اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت در جزیره قشم، فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، نوذر شفیعی در بازدید از اسکله لافت و پهل با هدف نظارت بر نحوه ارائه خدمات به انبوه مسافران و گردشگران جزیره قشم، اظهار داشت: 38 فروند لندینگ کرافت (شناورهای حمل خودرو بر روی دریا) آماده انتقال وسایل نقلیه مسافران از اقصی نقاط کشور به جزیره قشم است.
وی با اعلام اینکه روز گذشته پنج هزار و 530 دستگاه انواع خودرو با بیش از 20 هزار مسافر از طریق اسکله پهل وارد اسکله لافت در جزیره قشم شدند، افزود: پیش بینی می‌شود آمار ورود خودروی مسافران قشم در روز جاری (28 اسفند ماه) به بیش از 7 هزار دستگاه برسد.
به گفته قائم مقام ستاد سفر قشم، علیرغم صف طولانی برای ورود به اسکله پهل، خوشبختانه اقدامات مربوط به عوارض ورودی و خدمات گمرکی در کمترین زمان ممکن و زیر یک دقیقه برای هر خودرو انجام می‌شود.
او از قشم به عنوان مقصد اصلی گردشگری نام برد و از میهمانان جزیره درخواست کرد با صبوری در مبدا ورودی بندرپهل و پس از آن رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در مسیر جاده‌ای، خاطره خوشی از سفر به قشم را در آلبوم سفرهای خود به یادگار بگذارند.
شفیعی یادآور شد: کمیته‌های 13 گانه سفر قشم هم کار خود را از 25 اسفند ماه با هدف ارائه خدمات به انبوه میهمانان و گردشگران این جزیره آغاز کرده‌اند.
شایان ذکر است؛ در این بازدید علی اکبر رضایی دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علی گل امینی مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاه قشم، رامین جعفر پور رئیس کمیته یزنامه‌ریزی و آمار ستاد سفر قشم هم حضور داشتند.
بنا به این گزارش، مردم ایران زمین همه ساله با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.
ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌هاست.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا