آخرین خبرهااجتماعی

۳۱۲۲ سالمند زیر چتر حمایت کمیته امداد قشم قرار دارند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) قشم گفت: ۸ هزار و ۹۳ نفر تحت حمایت کمیته امداد قشم هستند که از این تعداد سه هزار و ۱۲۲ نفر آنان سالمند بالای ۶۰ هستند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس، غلامرضا غلامی اظهار داشت: ۸ هزار و ۹۳ نفر تحت حمایت کمیته امداد قشم هستند که از این تعداد سه هزار و ۱۲۲ نفر آنان سالمند بالای ۶۰ هستند.

وی افزود: ۲ هزار و ۳۰ نفر از مددجویان سالمند در روستاها ساکن بوده و یک هزار و ۹۲ سالمند دیگر در شمار جمعیت شهری قرار دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) قشم تصریح کرد: ۹۳۷ مرد و ۲ هزار و ۱۸۵ زن سالمند از خدمات کمک معیشتی، وام کارگشایی، کمک هزینه درمان و سایر سرفصل‌های حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند.

غلامی پوشش همگانی بیمه تکمیلی درمان را یکی از خدمات کمیته امداد به سالمندان برشمرد و ادامه داد: پرداخت سرانه نگهداری در منزل، تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی و مساعدت فرانشیز درمانی به ۱۷۰ سالمند خاص و صعب العلاج از دیگر خدمات این نهاد به سالمندان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) قشم با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌پذیر بودن سالمندان در برابر این بیماری، اضافه کرد: توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی با استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی و نیز برگزاری دوره‌های آموزش سلامت سالمندان و ارائه خدمات رایگان مشاوره از دیگر خدمات کمیته امداد به سالمندان می‌باشد.

غلامی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات کارگشایی و اشتغالزایی به فرزندان همسفره سالمندان و نیز اعزام به اردوهای زیارتی و سیاحتی و راهیان نور(قبل از شروع کرونا) از جمله خدماتی است که به صورت مستمر به سالمندان ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا