آخرین خبرهااجتماعی

امام جمعه اهل سنت قشم: امامت و پیشوایی امام حسین(ع) افتخار ماست/ امام حسین (ع) امام شهیدان است

امام جمعه اهل سنت قشم از عاشورا به عنوان حادثه‌ای فراتر از عقل آدمی نام برد و گفت: به امامت و پیشوایی امام حسین(ع) افتخار می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم،  شیخ عبدالرحیم خطیبی امروز در همایش مجازی فضائل و مناقب امام حسین (ع) از دیدگاه اهل سنت که با حضور علما و بزرگان اهل سنت سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: اگر قصه کربلا به عقل انسان واگذار می‌شد، به هیچ وجه این حادثه هولناک، تکان‌دهنده و وحشتناک در تصور آدمی نمی‌گنجید.

وی ادامه داد: اگر اسناد تاریخی و روایات موثق در این رابطه و شهادت شماری از پیامبران وجود نداشت، انسان نمی‌توانست باور کند که چنین حادثه‌ای در تاریخ کربلا و در رابطه با فرزندان پیامبر خدا رخ داده باشد.

به گفته امام جمعه اهل سنت قشم، انسان‌هایی که ادعای ایمان دارند و خودشان را مسلمان می‌نامند و جزو امت اسلامی هستند چگونه توانستند چنین جنایتی را مرتکب شوند، انسان مومن نمی‌تواند باور کند افرادی که ذره‌ای بوی ایمان و اسلام به مشامشان رسیده باشد چنین جنایتی را در مورد چنین شخصیتی مرتکب شده باشند.

وی گفت: چگونه می‌شود افرادی ادعای ایمان به خدا و پیامبر در قلبشان باشد و به خدا و روز قیامت ایمان داشته باشد و در روز عاشورا امام حسین (ع) را با اوصاف و فضائل بی‌نظیری که پیامبر در مورد او بیان فرموده نه تنها با  الفاظ برنجاند بلکه حاضر بشوند پس از شهادت، سر او را از تن جدا کنند.

حسین بن علی (ع) در همه فضائل پیشوا بود

شیخ خطیبی تصریح کرد: با قاطعیت اعلام می‌کنم  حسین بن علی(ع)، امام شهیدان است و شکی در امامت و شهادت وی وجود ندارد و افتخار می‌کنیم به امامت و پیشوایی او، حسین بن علی (ع) امام در همه فضائل است، امام در علم، امام در تقوا، امام در وَرَع، امام در آزادگی، امام در ظلم ستیزی، امام در عزتمندی و او در همه فضائل پیشوا بود.
وی ادامه داد: حسین بن علی نه تنها به مقام شامخ شهادت رسید بلکه افتخار سرور شهیدان همانند حمزه سیدالشهدا (رض) را نصیب خود کرد و به فرموده حضرت محمد (ص)، همانگونه که حضرت حمزه بر علیه حاکم ظالم قیام کرد و امر و نهی کرد و در این راه به شهادت رسید، امام حسین(ع) هم مصداق بارز حمزه بود و با قیام خود و حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر به شهادت نائل آمد.

امام حسین(ع) شهید افضل الجهاد است

امام جمعه اهل سنت قشم، گفت: شیعه و سنی معتقدند بهترین جهاد در راه خدا سخن حق در نزد یک حاکم ظالم است و حسین(ع) شهید سخن حق، شهید کلمه حق و شهید افضل الجهاد و شهید امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در مقام امر به معروف و نهی از منکری نزد حضرت علی(ع) اظهار داشت: امام علی در وصف امر به معروف و نهی از منکر فرموده است تمام اعمال نیک و جهاد فی سبیل‌الله در مقایسه با این واجب الهی همانند آب دهان انداختن در یک دریا یا اقیانوس است و این نشان از اهمیت این مسئله مهم دارد و امام حسین به زیبایی در روز عاشورا امر به معروف و نهی از منکر را معنا کرد.

به گفته شیخ خطیبی، کلید شخصیت امام حسین، صلابت در مقابل حق و پافشاری بر حق و قوت و صلابت در اظهار حق و پافشاری بر حق و تنازل نکردن از حق است.

امام حسین(ع) پرورش یافته مکتب رسول اکرم است

وی اعلام کرد: برای عافیت طلبان اقدام امام حسین(ع) چندان قابل هضم نیست اما این شخصیت بزرگوار پرورش یافته مکتب پیامبر بزرگ اسلام است او از کودکی نزد رسول خدا بزرگ شد تا زمان فوت پیامبر با اتفاقات مختلف آشنا شده است.

امام جمعه اهل سنت قشم بیان داشت: امام حسین از این مسئله که کفار قریش نزد ابوطالب رفته بودند تا عموی پیامبر بتواند حضرت محمد را از دعوت مردم به سوی الله منصرف کند آگاه بود و می‌دانست جدش همه پیشنهادهای مالی و پست و مقام کفار را کنار زد و سوگند یاد کرد اگر خورشید را در دست راست من قرار دهند و ماه را در دست چپ من بگذارند که از دعوت مردم به دین خدا دست بردارم چنین نخواهم کرد.

وی گفت: امام حسین پرورش یافته دامان چنین شخصیتی است و حسین بن علی هم در روز عاشورا این پیام را با خون پاک خود به امت اسلام منتقل کرد.

شایان ذکر است؛ این همایش از ساعت 10 تا 12 امروز به صورت مجازی برگزار شد و بعد از اجرای آن در سایت مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، سوالاتی از مطالب ارائه شده در سخنرانی‌ها مطرح شده که به 40 نفر از پاسخ دهندگان صحیح سئوالات، جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا