آخرین خبرهااقتصادی

بخش خصوصی پای کار جهش تولید/ اسکله‌های قشم بر رود «کارون» شناور می‌‎شوند

مدیرعامل مکین دریا قشم از طراحی، تولید و نصب هشت پانتون اسکله فلزی به ارزش ۹۷ میلیارد ریال با توان متخصصان داخلی و جلوگیری از خروج ۳۰۰ هزار دلار ارز از کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل ازفارس، مهدی زارع در آیین رونمایی از آخرین دستاوردهای شرکت مکین دریای قشم در صنعت تولید اسکله‌های فلزی شناور اظهار داشت: در راستای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون جهش تولید و اقتصاد مقاومتی هشت پانتون اسکله فلزی با توان تماما ایرانی با ۹۰ درصد پیشرفت در آخرین مراحل تولید قرار دارد.

وی افزود: طراحی، تولید و نصب این اسکله‌ها به ارزش ریالی ۹۷ میلیارد ریال توسط متخصصان ایرانی انجام و این مهم مانع از خروج ۳۰۰ هزار دلار ارز به نرخ زمان عقد قرارداد در سال ۹۸ از کشور شده است.

مدیرعامل مکین دریا قشم میزان اشتغال مستقیم طرح را ۷۰ نفر عنوان و تصریح کرد: هشت پانتون تولیدی جزیره قشم انتهای آبانماه امسال در چهار نقطه رود کارون در خرمشهر نصب می‌شود.

زارع ادامه داد: کلیه مواد اولیه پروژه از تولیدات داخلی تامین شده و پس از نصب علاوه بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رونق بخشی به این صنعت در خرمشهر، برای ۱۰۰ نفر نیروی کار مستقیما شغل ایجاد می‌کند.

وی تولید اسکله‌های آلومینیومی را از دیگر تخصص‌های ملی فعالسازی شده در مکین دریا برشمرد و اضافه کرد: دستاوردهای این تخصص در نوار ساحلی جنوب و شمال کشور نظیر اسکله‌های صیادی ریگو قشم، چاه پهن بوشهر و گرزه هرمزگان که با روش مهاربندی منحصر به فرد در خاورمیانه به وسیله بازو نصب شده قابل مشاهده است.

این تولید کننده گفت: همچنین اسکله‌های اولی شمالی بوشهر و ابوخضیر شادگان خوزستان که توسط تجهیزات شمع کوبی اختصاصی مکین دریا به وسیله شمع مهار شده تجلی بخش گوشه‌ای دیگر از توان ملی متخخصان جوان ایرانی به شمار می‌رود.

زارع خاطرنشان کرد: احداث ۲ مارینای خصوصی کیش و انزلی از دیگر پروژه‌هایی است که غرور و تخصص ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشد.

اسماعیل زارعی مسوول بازرسی و کنترل کیفیت مکین دریا قشم نیز اظهار داشت: این هشت پانتون اسکله فلزی در ابعاد ۱۵ متر طول، ۴ متر عرض و پهلوی آزاد ۷۰ سانتی‌متر اجرا شده است.

وی افزود: رنگ آمیزی داخلی اسکله‌ها در ۲ لایه به ضخامت ۳۰۰ میکرون و در قسمت بیرونی سه لایه به زخامت ۵۷۰ میکرون می‌باشد.

مسوول بازرسی و کنترل کیفیت مکین دریا قشم تصریح کرد: مواد مصرفی پروژه نیز از جنس فولاد گریدA  بوده که در برابر خوردگی آب دریا مقام است.

مکین دریا قشم توان ملی را به نمایش گذاشته است

حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز اظهار داشت: مکین دریای قشم با ساخت اسکله‌های صیادی، تفریحی و باری توانسته نقش موثری در تامین نیازهای کشور ایفا کند.

وی افزود: طرح‌های اجرا شده توسط این شرکت در مناطق آزاد کیش، انزلی، اروند و قشم از جمله پروژه‌هایی است که توان و تخصص ملی در این صنعت را به نمایش گذاشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: طرح‌ توسعه مکین دریای قشم به لحاظ تکنولوژی و توان فنی برای گسترش بازاریابی منطقه‌ای و داخلی در حال بررسی می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا