آخرین خبرهااجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشده

۲۴۷۵ کارگاه زیر پوشش تامین اجتماعی قشم قرار دارند

رییس اداره تامین اجتماعی قشم گفت: ۲ هزار و ۴۷۵ کارگاه فعال در قشم زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد یکهزار و ۷۰۰ کارگاه لیست بیمه را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، عبدالله محمدی افزود: همچنین بیش از ۶۷ هزار و ۸۰۰ بیمه شده اصلی و تبعی و ۲ هزار و ۷۵۸ مستمری بگیر در قشم از خدمات تامین اجتماعی استفاده می‌کنند که در مجموع بیش از ۵۰ درصد جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش مراجعات حضوری افراد و روان‌سازی امور و توسعه خدمات الکترونیک هم‌اکنون بیش از ۴۰ خدمت در حوزه بیمه‌ای به صورت مجازی انجام می‌شود.

رییس تامین اجتماعی قشم گفت: این خدمات از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به آدرس eservices.tamin.ir  ارایه می شود که نیاز به مراجعه حضوری را کاهش داده است.

وی ادامه داد: این شعبه آمادگی هر نوع همکاری را در خصوص معرفی و آموزش این خدمات به بیمه شدگان، کارفرمایان، اداره‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها برای تحقق تامین اجتماعی الکترونیک در شهرستان قشم را دارد.

محمدی افزود: با تصمیم سازمان تامین اجتماعی، از ابتدای خرداد ماه امسال دفترچه‌های درمان تامین اجتماعی نیاز به تامین اعتبار ندارند.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی طرف قرارداد از جمله پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک اعتبار دفترچه‌های درمانی را به صورت آنلاین در زمان مراجعه بیمه شده به مرکز،  استعلام می‌کنند.

رییس تامین اجتماعی قشم گفت: خدمات اعلام سابقه به موسسات و نام‌نویسی غیرحضوری بیمه شده توسط کارفرما نیز برای رضایت و کاهش مراجعه مردم به سامانه غیرحضوری اضافه شده است.

وی اظهار کرد: خدمات متنوع سازمان در قالب تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت مانند غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری‌، بیمه بیکاری، از کارافتادگی و بازنشستگی در شعبه‌ی قشم به بیمه شدگان ارایه می‌شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز در امتداد سواحل استان هرمزگان در میان آب‌های خلیج فارس به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا