اقتصادی

بیش از ۱۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق خارجی در قشم کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان قشم از کشف و ضبط ۱۴۰ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سرهنگ علی اکبر مرادی، فرمانده انتظامی شهرستان قشم روز یکشنبه گفت: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان مرزی هنگام کنترل خودروهای عبوری و پایش مسیر جاده خاکی و خورهای ساحلی با یک دستگاه خودرو تویوتا تک کابین در حال تخلیه بار مواجه شدند.

وی بیان کرد: قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران با توجه به شرایط محیطی و جغرافیایی از محل متواری شدند که ماموران پس از بررسی و بازرسی بسته های به جا مانده از این خودرو موفق شدند ۱۴۰ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: کارشناسان اقتصادی ارزش ریالی مواد دخانی کشف شده را یک میلیون و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ مرادی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: برخورد با فرصت‌طلبان و سو استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های فراجا است.

وی ادامه داد: همچنین تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز محوری ترین برنامه پلیس به شمار می آید و از قشموندان می خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات در این رابطه را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا