آخرین خبرهااقتصادی مدیر صنعت معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

به آب اندازی 8 لنج باری به ارزش بیش از 96 میلیارد ریال / تولید 442 شناور تا پایان سال در منطقه آزاد قشم

مدیر صنعت معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت و به آب اندازی 8 فروند لنج باری با همت یکی از شرکت های تولیدی فعال در جزیره و با تکیه بر دانش متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی برنجی با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی در حوزه ساخت انواع شناور، قایق، لنج و تجهیزات دریایی در جزیره قشم، بیان داشت: شرکت کرانه بنیان قشم یکی از این شرکت های فعال است که موفق به ساخت و به آب اندازی 8 فروند لنج باری در مجموعه به ارزش بیش از 96 میلیارد ریال شده است.
وی ادامه داد: این لنج ها از جنس چوب و فایبرگلاس در ابعاد مختلف بودند که به سفارش سرمایه گذاران بخش خصوصی به این شرکت داده شده بوده و پس از طی مراحل طراحی و ساخت به آب انداخته شد.
به گفته مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم، این جزیره با بهره مندی واحدهای تولیدی و کارخانه فعال در زمینه تولید شناورهای چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی قطب تولید شناورهای دریایی در ایران است که این شناورها با نظارت کارشناسان مجرب و متخصص سازمان بنادر و با رعایت استانداردهای بین المللی تحت کلاس های موسسات رده بندی ایرانی تولید می شوند.
برنجی تصریح کرد: فعالیت صنایع کشتی سازی و تجهیزات دریایی در جهت عملیاتی شدن «جهش تولید» و همچنین در راستای عمل به سیاست های ابلاغی اقتصادی مقاومتی در جزیره قشم با حمایت های صورت گرفته از سوی منطقه آزاد قشم وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری سفارش ساخت 442 لنج به 18 واحد شناورسازی فعال در جزیره قشم داده شده که از این تعداد، 287 مورد مربوط به شناورهای باری، 109 مورد شناور صیادی، 13 مورد شناورهای تفریحی و مسافری و مابقی مربوط به سایر حوزه های مرتبط با تجهیزات دریایی است.
مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: از این تعداد 213 شناور 10 تا 200 تن، 93 شناور 200 تا 500 تن، 20 شناور 500 تا 1000 تن و همچنین سایر اندازه ها در واحدهای شناورسازی و تولیدکنندگان تجهیزات دریایی در حال ساخت است.
وی در پایان با اشاره برنامه ریزی صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد قشم برای رسیدن به جهش تولید، خاطرنشان کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده و تمهیدات صورت گرفته طی سال های گذشته، هم اکنون جزیره قشم به جایگاه مهم صادرکننده شناور‌های دریایی در منطقه خلیج فارس دست یافته است.
گفتنی است، شرکت کرانه بنیان قشم یکی از واحدهای تولیدی منطقه آزاد قشم است که با سرمایه گذاری 212 میلیارد و 795 میلیون ریال از سال 1396 و پس از دریافت مجوز از مدیریت صنعت، معدن و تسهیل تولید این سازمان فعالیت خود را در شهرک صنعتی کاوه آغاز کرده است.
این مجموعه تولیدی هم اکنون برای بیش از 40 نیروی بومی جزیره اشتغال ثابت ایجاد کرده و همچنین 200 نفر نیروی کاری به صورت غیرمستقیم و فصلی در این واحد مشغول فعالیت هستند. 25 درصد از میان نیروهای کار این مجموعه تولیدی نیروی کار ماهر و دارای تحصیلات و مدرک مرتبط با حوزه فعالیت خود هستند.
شرکت کرانه بنیان قشم ظرفیت ساخت و به آب اندازی بیش از 50 عدد انواع لنج باری و صیادی را در هر سال داراست و با ساخت و صادر کردن محصولات خود، نقشی ارزنده در ایجاد رونق اقتصادی و معرفی جزیره برعهده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا