آخرین خبرها

پلاتو حرفه‌ای قشم تا ۵ ماه دیگر احداث می‌شود/ مطالبات هنرمندان جزیره منطقی ‌است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: وجود پلاتو حرفه‌ای در قشم مطالبه به حق هنرمندان این جزیره است که اعتبار آن تصویب و با تخصص زمین تا بهمن‌ماه امسال احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس، علیرضا کمساری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره دینی-انقلابی مونولوگ انصار قشم اظهار داشت: نگاه به تئاتر و سینما در قشم امروزه نگاهی بسیجی است.

وی این نگرش را در اعتلای فرهنگ و هنر جزیره قشم موثر دانست و افزود: پلاتو نمایش باید در اختیار نیروهای بسیجی هنرمند باشد تا ارزش‌ها در جامعه گسترش یافته و با ضدارزش‌ها هنرمندانه مقابله شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: احیای کانون هنر قشم که به انبار مخروبه‌ای تبدیل شده بود و ایجاد یک پلاتو از جمله خدمات صورت گرفته در حوزه زیرساخت فرهنگی-هنری این جزیره به شمرا می‌رود.

کمساری ادامه داد: البته وجود یک پلاتو حرفه‌ای حق هنرمندان قشم و مطالبه به حقی است که باید تحقق یابد و در همین راستا اعتبار لازم برای ایجاد آن برای سال جاری در سازمان منطقه آزاد قشم تصویب شده است.

وی اضافه کرد: این قول را به جامعه هنری قشم می‌دهم که اگر زمین مورد نظر هنرمندان از سوی شهرداری در اختیار قرار بگیرد همین امسال ساخت پلاتو آغاز و تا بهمن ماه آتی به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم بیان کرد: اگر زمین مورد نظر متعلق به شهرداری نیست این موضوع را کتبا اعلام کند تا نسبت به دریافت آن از سازمان منطقه آزاد و آغاز فرآیند احداث اقدام شود.

سیدمسعود آل‌عبایی شهردار قشم نیز که در آئین اختتامیه حضور داشت صراحتا اعلام کرد: قطعه زمین بیان شده متعلق به شهرداری نیست و علاوه بر اعلام کتبی این گفته حاضریم در ساخت پلاتو نیز کمک کنیم.

به گزارش فارس، نمایش‌های «چوک دریا»، «میم مثل مادر» و «آبستره دردها» بدون اولویت و رتبه‌بندی به عنوان برترین‌های این جشنواره معرفی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا