آخرین خبرهااقتصادیویدئو

شمارش معکوس تا تحول عظیم در «قشم»/ ترمینال نفتی «دیرستان» اقدامی کم‌نظیر در تاریخ جزیره + فیلم

پنج‌شنبه بیستم شهریورماه جاری با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور، تعداد ۱۴ پروژه در منطقه آزاد قشم با اعتبار ۱۱ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال و همچنین اعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و اشتغال‌زایی برای ۳۵۴۱ نفر به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس ، قرار است تا پایان دولت تدبیر و امید، 100 پروژه در منطقه آزاد قشم به افتتاح برسد که بخشی از آن‌ها، تا پایان هفته جاری (امروز پنجشنبه 20شهریور)به دست رئیس جمهور که بصورت ویدئو‌کنفرانس خواهد بود، مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مابقی تا پایان سال 1400 به ثمر می‌رسند.

تعداد ۱۴ پروژه در منطقه آزاد قشم با اعتبار ۱۱ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال و همچنین اعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و اشتغال‌زایی برای ۳۵۴۱ نفر به بهره‌برداری خواهند رسید.

پروژه پایانه صادراتی ترمینال نفتی دیرستان با ظرفیتی که در دو فاز  برای ذخیره‌سازی 6.5 میلیون بشکه ایجاد می‌کند، اقدامی بی‌مانند در تاریخ این منطقه آزاد بوده است که به نمایندگی دیگر پروژه‌ها توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

ترمینال کانتینری، شرکت تولیدی بتن، بهسازی معابر، احداث و بازسازی مدارس در سطح جزیره، احداث پارک محلات و پارک‌های خطی ساحلی، زمین‌های ورزشی و هتل آپارتمان از جمله دیگر پروژه‌هایی است که در جزیره قشم افتتاح می‌شوند.

از سال 94 تا کنون ظرفیت تولید برق قشم به‌صورت جهشی افزایش یافته و در آینده‌ای نزدیک این ظرفیت به یک هزار و 100 مگاوات خواهد رسید که نه‌تنها قشم را از نظر تامین انرژی برق خودکفا خواهد کرد بلکه این جزیره را به صادرکننده برق به استان هرمزگان نیز تبدیل می‌کند.

ظرفیت تخت‌های اقامتی در جزیره در سال 94 بالغ بر 3 هزار و 570 تخت بود که با افتتاح مجموعه‌های مختلف اقامتی این ظرفیت هم‌اکنون به 9 هزار تخت و تا پایان دولت تدبیر و امید به 14 هزار تخت برسد که به نوبه خود در تاریخ تشکیل این منطقه آزاد، بی‌نظیر بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا