اقتصادی

اعلام شرایط ‌معافیت‌های مالیاتی در قشم

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم شرط استفاده اصناف، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از معافیت مالیاتی در این منطقه را اخذ پروانه کسب و پیشه از این نهاد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، هرمز امیری مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم امروز درباره شرط بهره مندی اصناف و تولیدگنندگان منطقه آزاد قشم از معافیت های مالیاتی اظهار داشت: مطابق ماده 11 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ماده 7 قانون و مقررات مناطق ویژه اقتصادی، بند الف ماده 65 قانون احکام دائمی توسعه کشور و تبصره ماده 5 آیین نامه اجرایی ماده 88 قانون نظام صنفی کشور، متولی صدور پروانه کسب در این منطقه سازمان منطقه آزاد قشم پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: کسبه و فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم برای بهره مندی از معافیت مالیاتی پیش‌بینی شده در ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، جهت صدور و تمدید پروانه کسب باید از طریق مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم اقدام کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: معافیت‌های مالیاتی واحدهای صنفی، تولیدی و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد در صورت عدم دریافت مجوز از سازمان منطقه آزاد و فعالیت در خارج از محدوده و عدم انجام تکالیف قانونی از جمله تسلیم اظهارنامه و ارائه اطلاعات عملکرد مالی حسب مورد منتفی خواهد بود.

امیری بیان داشت: تمامی اصناف و کسبه جزیره قشم جهت بهره مندی از معافیت مالیاتی مربوط به فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد برای اخذ پروانه کسب و پیشه و تمدید آن باید به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: در راستای حمایت از فعالان اقتصادی، کسبه و تجار جزیره قشم جهت جلوگیری از موازی کاری و رفع دوگانگی در امور مربوط به صدور مجوز کسب و پیشه، لازم است تا سایر دستگاه های اجرایی حاضر در جزیره از صدور و تمدید هرگونه پروانه کسب و پیشه خودداری نمایند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم شرط استفاده اصناف، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از معافیت مالیاتی در این منطقه را اخذ پروانه کسب و پیشه از سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد.

امیری خاطرنشان کرد: کسبه و فعالان صنفی که پیش از این مجوز فعالیت خود را از سایر دستگاه‌ها دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند جهت صدور مجدد پروانه کسب و پیشه و برخورداری از معافیت مالیاتی ذکر شده در قانون به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم مراجعه کنند.

شایان ذکر است، منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم، حدود 300 کیلومترمربع از این جزیره را شامل می‌‌شود.

این منطقه به‌دلیل قرارگیری در نقطه‌‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال ـ جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق ـ غرب و تسهیلات بندری آن، که به‌نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل‌ونقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌‌های انرژی است.

دسترسی به بازار گسترده سرزمین اصلی، کشورهای همسایه و کشورهای خاورمیانه و وجود 17 میدان نفتی و گازی کنار دسترسی به آب‌های بین‌‌المللی، قشم را به محل مناسبی برای سرمایه‌‌گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی تبدیل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا