آخرین خبرهادسته‌بندی نشده در راستای تقویت صنعت گردشگری منطقه آزاد قشم در پساکرونا؛

دریانوردی بادبانی ساحل نشینان جنوب احیا می شود

رییس هیات قایقرانی منطقه آزاد قشم از احیا دریانوردی بادبانی قشم به عنوان نخستین اقدام این هیات در راستای تقویت صنعت گردشگری جزیره در ایام پس از کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، عبدالعزیز سمایی با اعلام این خبر بیان داشت: پس از برگزاری نخستین گردهمایی سیلینگ (بادبانی) خلیج فارس در بهمن ماه ۹۸ به میزبانی منطقه آزاد قشم و ضرورت توسعه ورزش های دریایی به ویژه سیلینگ (بادبانی) در استان های جنوبی ایران، امیدواریم پس از اتمام دوران بیماری پاندمی کووید ۱۹، بتوانیم در نخستین اقدام جشنواره ای با این محتوا برگزار کنیم.
وی با اشاره به  لزوم احیای تاریخ دریانوردی نیاکان برای انتقال به نسل آینده افزود: تشکیل جامعه سیلینگ خلیج فارس به منظور توسعه فراگیر سیلینگ(بادبانی) در حوزه جنوب ایران است و در این مجمع شورای سیاست گذاری و اجرایی پیش بینی شده که متشکل از اعضای کلیه هیئت های ورزشی مرتبط، نهادها و سازمان های دریایی حوزه خلیج فارس هستند.
به گفته سمایی، جزیره قشم با ظرفیت های طبیعی دریایی و هوایی، بهترین میزبان برای برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی در رشته های مختلف قایقرانی به ویژه بادبانی و کایت بردینگ است که می تواند بعد از گذر از بحران کروناویروس فعال شده و میزبان گردشگران علاقمند به ورزش های دریایی و هوایی باشد.
رییس هیات قایقرانی منطقه آزاد قشم ادامه داد: قایقرانی بادبانی یکی از رشته های المپیکی با سهمیه ۳۰ مدال است و نسبت به ورزش های خاکی با تنها ۳ سهمیه مدالی، می تواند یکی از مدال آور ترین رشته ها برای کشور و فرزندان این آب و خاک باشد. این رشته بزرگترین فدراسیون جهان از لحاظ تعداد رشته‌ها با ۱۱۱ کلاس است و با توجه به دید مثبت منطقه آزاد قشم و ظرفیت سواحل  این منطقه، نه تنها در زمینه توسعه گردشگری که در میادین ورزشی نیز می تواند رشد خوبی را برای فرزندان قشم به ارمغان بیاورد.
گفتنی است، جامعه سیلینگ خلیج فارس به عنوان اولین مجمع تخصصی ورزشی دریایی کشور در حال حاضر متشکل از هیئت قایقرانی استان هرمزگان ، هیئت قایقرانی استان بوشهر ، هیئت قایقرانی منطقه آزاد قشم، هیئت قایقرانی منطقه آزاد کیش و هیئت قایقرانی بندرلنگه،  است.

 سیلینگ (بادبانی) از اولین المپیک (آتن ۱۸۹۶) در تمامی ادوار المپیک حضور داشته است و هم اکنون یکی از پرمدال آورترین رشته های ورزشی حاضر در این رقابت هاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا