آخرین خبرهادسته‌بندی نشده

جمع آوری ۲۰ تُن زباله در قشم

۲۰ تُن زباله در طول سال ۱۳۹۸ در شهر قشم جمع‌آوری شد که در همسنجی با سال قبل از آن ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۱.۵ تُن زباله از شهر قشم جمع‌آوری شد.

فرج طهماسبی دیزج افزود: سال گذشته همچنین ۳.۵ تُن نخاله از شهر قشم جمع‌آوری شد که نسبت به سال قبل از آن تغییر قابل توجهی نداشته است.

وی ادامه داد: ۲۵۰ پاکبان در شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم با ۱۹ دستگاه مکانیزه در سه شیفت کاری برای جمع‌آوری زباله در قشم، فعالیت می کنند.

شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم ۲۰ مهر سال ۱۳۹۱ با سرمایه اولیه ۲۷۳ میلیون ریال در منطقه آزاد قشم به ثبت رسید.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا