آخرین خبرهااجتماعیاخبار مهمایرانسیاسیگزارش

موضع صریح «شیوخ اهل سنت هرمزگان» نسبت به توافق امارات با رژیم صهیونیستی/ «امارات» به یک ننگ تاریخی تن داد

شیوخ اهل سنت هرمزگان در مورد توافق ننگین امارات متحده عربی با اسرائیل می‌گویند: تصمیم سردمداران امارات در زمینه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خبیث‌ترین و بدترین اقدامی بود که در این بُرهه حساس تاریخ اتفاق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرانجام تلاش‌های آمریکا برای عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات به‌عنوان یک کشور عربی جواب داد و ابوظبی، تل آویو و واشنگتن در شامگاه پنجشنبه با انتشار یک بیانیه مشترک سه‌جانبه از عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل خبر دادند، خبری که از همان ابتدا با واکنش‌های منفی بسیاری از کشورها و جنبش‌های منطقه مواجه شد.

بسیاری از مقامات کشورها و جنبش‌های اسلامی منطقه به اقدام امارات در برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی واکنش منفی نشان دادند چراکه این اقدام را ننگی بر پیشانی جهان عرب می‌دانند.

اگر نگاهی به تاریخ مناسبات کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در گذشته بی‌اندازیم، در می‌یابیم که در سال‌های نه‌چندان دور هرگونه برقراری روابط با این رژیم از دید کشورهای عربی گناهی نابخشودنی تلقی می‌شد و این کشورها می‌بایست بهای گزافی بابت این اقدام پرداخت می‌‌کردند و در دوره‌ای نه‌چندان دور هر کشور عربی که به رژیم صهیونیستی نزدیک می‌شد، کشورهای عربی و اسلامی برخورد شدیدی با آن می‌کردند، اما هم اکنون روزگار تغییر کرده و کشورهای عربی با نادیده گرفتن حق مسلم فلسطینیان، برای رابطه علنی با رژیم صهیونیستی با هم مسابقه گذاشته‌اند.

در حالی که سران کشورهای عربی برای ارتباط با رژیم صهیونیستی مسابقه گذاشته‌اند، اما مقاماتی هرچند اندک در این کشورها نیز هستند که با هرگونه عادی‌سازی رابطه میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی مخالفند و همواره از حقوق فلسطینیان دفاع می‌کنند، اقدامی که در نشست فوق‌العاده اتحادیه پارلمان‌های کشورهای عربی در زمستان گذشته در امان پایتخت اردن اتفاق افتاد و نمایندگان حاضر در آن نشست بر مخالفت با هرگونه عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس تأکید کردند.

امارات متحده عربی جهت‌گیری‌های مختلفی را در سیاست خارجی خود تجربه کرده‌ و اکنون ترجیحات و توجیهات اقتصادی یکی از عوامل اصلی تصمیم این کشور در آغاز روابط رسمی با رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن آرمان فلسطین است.

پنج‌شنبه هفته گذشته بود که رئیس جمهوری آمریکا از عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی خبر داد. خبری که هم‌چون بمب در فضای خبری و رسانه‌ای به صدا در آمد و واکنش‌های زیادی را به‌همراه داشت.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس: امارات به یک ننگ تاریخی تن داد

شیخ سید عبدالباعث قتالی در این باره اظهار داشت: تصمیم سردمداران امارات در زمینه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خبیث‌ترین و بدترین اقدامی بود که در این بُرهه حساس تاریخ اتفاق افتاد.

وی قطع ارتباط با صهیونیست‌ها را یک اصل مهم برشمرد و افزود: برقراری رابطه با صهیونیست‌ها هیچ جایی برای دفاع ندارد و این اقدام حاکمان امارات را نمی‌توان به نام جامعه اهل سنت و یا عرب‌هایی که مخالف این تصمیم هستند، تلقی کرد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: آنچه به‌‌عنوان اقدام امارات برای برقراری رابطه با اسرائیل خبیث مطرح شده در حقیقت سیاست اعمال شده دژخیمان خارجی است که سعی در ضربه زدن به آرمان مردم فلسطین دارند.

شیخ قتالی سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و افزود: این اقدامات، مبارزان فلسطینی را برای رسیدن به اهداف بزرگشان قوی‌تر خواهد کرد و به یاری خداوند سبحان پیروزی از آنِ مردم فلسطین خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت پارسیان: امارات مصلحت کلی جهان اسلام را در نظر نگرفت

شیخ احمد خنجی در پارسیان ضمن آرزوى عزت و سلامتى و سربلندى برای اسلام و مسلمین اظهار کرد: کشور امارات کشورى مستقل است که مصالح و منافع آن مربوط به حکومت و ملت آن کشور است ولى از آنجاکه حکومت و ملت آن جزئی از بدنه جهان اسلام است باید در روابط اسلامى، مصلحت کلى جهان اسلام لحاظ نمایند.

وی افزود: حاکمان اماراتی گویا دلهره‌هایی در خود احساس کرده‌اند که خود این‌گونه تن به ارتباط به اسرائیل غاصب داده‌اند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان پارسیان عنوان داشت: این اقدام امارات نتیجه تشتت و اختلافى است که دامن‌گیر دول عربى شده است و در بسیارى از مسائل سیاسى و اجتماعى از هم به تفرقه رفته‌اند و از آرمان فلسطین و دیگر مسائل کلى جهان اسلام به حاشیه رفته‌اند.

شیخ خنجی تصریح کرد: از هم پاشیدن مسلمانان باعث ورود ابرقدرت‌ها به‌ویژه آمریکا و صهیونیست‌هاى غاصب به‌ خاورمیانه خواهد بود. پیام حقیر به مردم رشید فلسطین این است که: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم.

امام جمعه اهل سنت چارک: امارات چگونه این رژیم جنایتکار را دوست خود قرار داد

شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیوینستی قبله گاه اول مسلمانان را مورد غصب و تجاوز قرار داده است و خانه هزاران مسلمان را تخریب کرده است و امروز باید تلاش کرد آرمان ها و علم مقاومت حفظ شود.

شیخ مسعود راهبر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی امارات را تاسفی برای جهان اسلام دانست و اظهار داشت: تمام علما، دلسوزان و دغدغه‌مندان جهان اسلام بر این مسئله اتفاق نظر دارند که مسئله فلسطین، موضوع جهانی و مهم اسلام است.

وی افزود: رژیم صهیوینستی قبله‌گاه اول مسلمانان را مورد غصب و تجاوز قرار داده است و خانه هزاران مسلمان را تخریب کرده است و امروز باید تلاش کرد آرمان‌ها و علم مقاومت حفظ شود.

شیخ راهبر توافق امارات و رژیم صهیونیستی را برای سردمداران جهان اسلام خصوصا امارات تاسفی عمیق خواند و گفت: امارات چگونه چنین رژیم جنایتکاری را دوست خود قرار داده است؛ امت اسلام اکنون باید تمام سعی خود را برای آزادی فلسطین و قدس شریف انجام دهد و در طرفی دیگر علما، مسؤولان دینی و حوزوی وظیفه دارند در بیان حقایق جنایات این رژیم به جهانیان تلاش کنند.

 امام جمعه اهل سنت چارک ادامه داد: این اقدام آب داغی است که آمریکا و اسرائیل بر روی کشورهای عربی ریخته‌اند تا برگ مهمی برای مسائل انتخاباتی آمریکا در دست داشته باشند.

شیخ راهبر عنوان کرد: صحنه‌گردان انتخابات آمریکا یهودیانی هستند که ترامپ برای جلب نظر آنان این اقدام امارات و اسرائیل را کلید زده است.

وی در پایان گفت: به فرموده امام راحل (ره) با اتحاد مسلمانان جهان، رژیم صهیونیستی به‌زودی از صفحه روزگار محو خواهد شد و به تعبیر مقام معظم رهبری سیلی محکمی از امت اسلام دریافت خواهد کرد.

عالم اهل سنت جزیره قشم: هم‌پیمان اسرائیل محکوم به زوال است

شیخ ابراهیم ابراهیمی در این باره گفت: توافق امارات و اسرائیل تشکیل مثلث خیانت بر علیه آرمان‌های جهان اسلام با سردمداری استکبار جهانی است.

وی افزود: چنین وقاهتی معنایی جز عبور از حدود الهی و فرو بردن دشنه بر پیکره جهان اسلام ندارد که از سوی قاطبه مسلمانان محکوم به ناکامی است.

این عالم اهل سنت جزیره قشم اظهار داشت: این توافق ننگین نقطه عطفی در بازنگری روابط جهان اسلام با مدعیان اسلام‌گرایی خواهد بود.

شیخ ابراهیمی ادامه داد: کشورهای اسلامی باید به منویات ولی امر مسلمین جهان توجه داشته و بدانند که رژیم کودک‌کش صهیونیستی در باتلاق نابودی فرو رفته و هرکس به او دست دوستی بدهد همراه با این رژیم محکوم به زوال است.

امام جمعه اهل سنت سورو: توافق ننگین امارات مغایر با قرآن است

شیخ محمدصدیق فهیمی در بندرعباس عنوان داشت: بنده ضمن اظهار تاسف شدید خود، با گفتن “انالله و انا الیه راجعون”، معاهده ننگین ضد صلح امارات متحده عربی و اسرائیل را که مغایر با قرآن و تمامی دستورات و شئونات دین مبین اسلام است را به شدت محکوم می‌دارم.

وی افزود: خون‌های پاک شهدای صدر اسلام تا کنون و مخفی نمودن ایثارگری‌ها و جانبازی‌های به خاک خفتگان با این توافق‌نامه خفت‌بار امارات پایمال شد و چیزی جز خیانت آشکار توسط حکام دست‌نشانده نیست.

امام جمعه اهل سنت سورو گفت: تداوم نشستن بر مسند حکومت پوشالی و ظلم مضاعف بر ملت‌های تحت سلطه در آستانه ماه محرم‌الحرام و شهادت مولایم امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران وفادارشان که از پاک‌ترین و شایسته‌ترین انسان‌های عصر خود بر روی زمین و جزو یاران و خویشاوندان آن حضرت بودند، مایه شرمشاری می‌دانم.

رئیس شورای روحانیت جاسک: اقدام تأسف‌بار امارات، آزادگان عالم را آزرده‌خاطر کرد

شیخ راشد بندار در جاسک اظهار داشت: خبر تأسف‌بار توافق کشور امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی، مسلمین و همه آزادگان عالم را آزرده‌خاطر کرد.

وی افزود: بدون شک این خیانت بزرگ لکه ننگی را بر پیشانی این حکام برای همیشه قرار خواهد داد و صفحات تاریخ از ثبت این واقعه در اوراق خودش شرمسار خواهد شد.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت شهرستان جاسک ضمن محکوم کردن این حرکت خفت‌بار، عموم مسلمین را به وحدت و انسجام و بیزاری جستن از دشمنان اسلام و مسلمین دعوت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا