اجتماعی

گلزار شهدای قشم در نخستین روز هفته دولت گلباران شد

گلزار شهدای شهرستان مرزی قشم امروز (پنجشنبه) به مناسبت آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با حضور مدیران عالی اداری و اجرایی این شهرستان و سازمان منطقه آزاد غبارروبی و گلباران شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، در این مراسم امام جمعه و فرماندار قشم به همراه سایر مسوولان و جمعی از خانواده های معظم شهدا با قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سلامت را گرامی داشتند و بار دیگر با آرمان‌ های والای شهدای معظم و امام شهیدان تجدید میثاق کردند.

حاضران در این آیین معنوی همچنین پس از قرائت فاتحه با نثار گل، از مقام شامخ شهیدان تجلیل کردند.

محمد محمدحسینی فرماندار قشم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شهدای دولت در دوران حماسه‌ دفاع مقدس به ویژه وزرای شهید که با مدیریت‌ های جهادی گام‌ های مهم و موثری در دوران تصدی مسوولیت خویش برداشتند، افزود: گرچه دوره دولت انقلابی و ولایت مدار شهید رجایی کوتاه بود اما در همان اندک زمان از حرکت و تلاش برای اعتلای نظام، پیشرفت کشور و خدمت صادقانه به مردم آن هم در اوج جنگ تحمیلی با تحریم‌ های گسترده و تهاجم همه‌ جانبه استکبار جهانی به میهن اسلامی فروگذار نکرد و منشوری جاودانه و راهگشا برای تمامی دولت‌ های مشتاق عزت و سربلندی ایران اسلامی شد.

شهرستان قشم با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۲ شهید(۲۰ شهید دفاع مقدس، یک شهید سلامت و یک شهید مدافع امنیت) و ۱۱ آزاده را تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد سه نفر از آنان هشت سال تمام در اسارت نیروهای بعثی صدام بوده اند و یکی از آنها جزو آن ۲۳ نوجوان رزمنده و معروف اسرای جنگی عملیات بیت‌المقدس است.

این شهرستان همچنین میزبان پیکرهای پاک ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس پنج شهید در یادمان شهدای گمنام شهر قشم، یک شهید گمنام در جزیره لارک، یک شهید گمنام در جزیره هنگام و سه شهید گمنام در شهر بندری درگهان در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و سرزمین آب و آفتاب است.

قرار است بعد از این مراسم اعضای شورای اداری شهرستان قشم با حضور در دفتر امام جمعه اهل تشیع و اهل تسنن این جزیره از نزدیک با آنان دیدار و گفت و گو کنند.

برگزاری همایش «جهاد تبیین؛ تبیین عملکرد دولت سیزدهم» با حضور روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه های نخستین روز گرامیداشت هفته دولت در این شهرستان مرزی است.

دوم تا هشتم شهریور ماه مصادف با شهادت مظلومانه ۲ شخصیت فداکار انقلاب، محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا