آخرین خبرهااجتماعیدسته‌بندی نشده در نشست مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم با رییس اداره بهزیستی شهرستان عنوان شد

ضرورت ایجاد مرکز اورژانس اجتماعی در قشم

مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی به ایجاد یک مسیر ارتباطی مستقیم بین خانواده ها و متخصصان و مشاوران این حوزه کمک کرده و باعث ارتقا ضریب امنیت روانی ساکنان می شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، فرشته سلجوقی در نشست مشترک با اسماعیل کیانی، رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم ضمن بررسی تفاهم نامه های مشترک سازمان منطقه آزاد قشم با اداره بهزیستی بیان داشت: افزایش کمیت و کیفیت خدمات مشاوره ای از طریق سامانه ارتباطی ۱۴۸۰ به ویژه در ایام قرنطینه خانگی برای تقویت و افزایش قدرت تاب آوری خانواده بسیار مهم است.
وی افزود: توسعه مراکز مشاوره خانوادگی(در حال حاضر دو مرکز فعال در قشم) دارای مجوز قانونی و اصلح،  باهدف کمک به حل مشکلات موجود میان خانواده ها که به دلیل شرایط سخت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رو به افزایش است، یکی از اهداف این مدیریت در سال جدید می باشد.
به گفته سلجوقی، مرکز مشاوره خانواده می‌تواند یک راهکار مناسب برای کاهش دغدغه های مردم در زمینه های مختلف مشکلات خانوادگی و روابط میان والدین و فرزندان نیز باشد.
وی با اشاره به سامانه ارتباطی ۱۲۳ که مختص گزارش های کودک آزاریست، گفت: وجود یک مرکز اورژانس اجتماعی واحد برای بهینه سازی خدمات مشاوره ای و رسیدگی به مسایل آزار  و اذیت کودکان و بانوان لازم است.
به گفته مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم، ساماندهی سازمان های مردم نهاد جزیره در یک ساختار مشخص، به ارتقا خدمات مردمی منجر شده و سطح سلامت روانی جامعه را بالا می برد.
تمهیدات لازم برای شروع پروژه مناسب سازی معابر و محل های تردد برای افراد کم توان و ناتوان نیز، موضوع دیگری بود که در نشست مشترک مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم با رییس اداره بهزیستی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا