آخرین خبرهااقتصادی

رفع تصرف ۵۳ هزار مترمربع اراضی ملی قشم

۵۳ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم به ارزش بیش از ۸۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ، رییس اداره حفاظت از اراضی ملی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این قطعه زمین در محدوده شهر درگهان  قرار داشت.

مصطفی مازندرانی افزود: این مهم در اجرای حکم قضایی و دستور دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم و توسط نیروهای یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات انجام شد.

وی ادامه داد: متصرفان در این محل، بدون داشتن اسناد و مدارک مالکیت و به صورت غیرقانونی، نسبت به ایجاد سد و بند خاکی و احداث ۲ باب واحد مسکونی ویلایی، غرس درخت و ساخت آب انبار مبادرت کرده بودند.

رییس اداره حفاظت از اراضی ملی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برخورد با زمین خواران و  متصرفان اراضی ملی و دولتی برابر قانون و مقررات پیگیری خواهد شد.

وی افزود: با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، این اراضی از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ خواهد ماند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا