آخرین خبرهااقتصادی

تکمیل چرخه ارزش افزوده با تولید محصولات شیلاتی در جزیره قشم

مدیرعامل منطقه آزاد قشم بر تکمیل چرخه ارزش افزوده با تولید محصولات شیلاتی در جزیره قشم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، حمیدرضا مومنی در نشست شورای برنامه ریزی منطقه آزاد قشم اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، حوزه شیلات و پرورش آبزیان به ویژه پرورش میگو یکی از مهمترین اولویت های اقتصادی این منطقه است و تسریع، تسهیل و کاهش بروکراسی در فرآیند سرمایه گذاری در حوزه پرورش میگو و شیلات ضرورت دارد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران، ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم در چارچوب قوانین موجود با استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات خود از فعالیت های تولیدی در این حوزه ها حمایت می کند، البته تمام سرمایه گذاران و تولیدکنندگان حوزه شیلات نیز موظف هستند تعهدات خود در زمان پیش بینی اجرایی کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود از تشکیل کمیته ویژه شیلات و کشاورزی با حضور تعدادی از معاونین و مدیران مرتبط با این حوزه در بخش های مختلف عمرانی، اقتصادی، ژئوپارک، حقوقی، املاک و مستغلات و… خبر داد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ صادرات محصولات شیلاتی به ویژه میگوی تولید شده در منطقه آزاد قشم باید از مبادی رسمی و گمرک سازمان منطقه آزاد قشم صورت بگیرد.

مومنی یادآور شد: سرمایه گذاری در مراحل قبل و پس از تولید محصولات شیلاتی با هدف تکمیل چرخه ارزش افزوده این محصولات یکی از موضوعات مهمی است که برای دستیابی به آن باید با یک برنامه دقیق پیش رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا