آخرین خبرهااقتصادیدسته‌بندی نشده

تقاضای ۲۰۰ فعال اقتصادی قشم از رئیس جمهور/ شرایط ویژه «قشم» را درک کنیم

200 فعال اقتصادی جزیره قشم طی نامه‌ای به رئیس جمهور به تبیین شرایط اقتصادی ویژه این جزیره و ارائه پیشنهاداتی برای برون رفت از بحران اقتصادی ناشی از کروناویروس پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس قشم، ۲۰۰ فعال اقتصادی جزیره قشم که از شیوع کروناویروس متاثر شده، طی نامه‌ای خطاب به ریاست محترم جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه تجاری، با ارائه پیشنهاداتی خواستار اقداماتی در راستای نجات ورشکستگی شدند.

در بخشی از این نامه با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی جزیره قشم آمده است: در این جزیره به دلیل گرمای هوا در ۶ ماه از سال کسب و کار رونق نداشته؛ از آبان‌ماه تا اسفند نیز رونق کسب و کار هم سطح با ماه‌های معمول سایر نقاط کشور است.

همچنین می‌خوانیم: عمده درآمد فعالان اقتصادی جزیره از ماه فروردین بویژه ایام نوروز است که شیوع کووید-۱۹ از اوایل اسفندماه ۹۸ فعالیت‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و از ۱۵ اسفند نیز به طور کلی و رسمی، دروازه‌های جزیره قشمبه روی گردشگران بسته شد.

در ادامه آمده‌ است: فعالان اقتصادی قشم شرایط بحرانی کشور را درک می‌کنند اما با در نظر گرفتن نرخ تورم، هزینه پرسنل، دستمزد کارگران، چک‌های صادر شده، وام‌های دریافتی و بدهی‌ها، آینده‌ای تاریک و ورشکستگی عمومی در انتظار فعالان اقتصادی قشم است.

همچنین می‌خوانیم: مشکل اصلی اینجاست که شرایط ما در جزیره قشم با اکثر نقاط کشور متفاوت است، فعلان اقتصادی سراسر کشور بخشی از درآمد عیدانه و یا در بدترین حالت، کل درآمد عیدانه خود را از دست داده‌اند اما هنوز تابستان را در پیش روی دارند.

در ادامه آمده‌ است: ما در جزیره قشم درآمد عیدانه‌ای را از دست داده‌ایم که درآمد تمام سالمان بوده و هر کاری کنیم بخاطر فصل اوج گرما و ماه مبارک رمضان در بهار و تابستان رونقی نخواهیم داشت.

این فعلان اقتصادی مصوبات حمایتی ویژه جزیره قشم در سطح ملی را خواستار شده و معافیت از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و هزینه آب و برق مصرفی تا پایان مهرماه ۹۹، به تعویق افتادن سررسید بازپرداخت اقساط بانک‌ها برای هشت ماه، اعطای امتیاز خروج کالای قانونی همراه با مسافر حداقل برای خرداد تا شهریور ۹۹ را پیشنهاد کرده‌اند.

اعطای تسهیلات کم بهره و با شرایط آسان تا سقف ۳۰ میلیارد ریال و بازپرداخت پنج ساله برای کمک به هزینه‌های جاری فعالان تجاری، گردشگری و صنعتی قشم، جشنواره تابستانی، تخفیف مناسب در هزینه ورودی خودرو و مسافر به قشم، از دیگر پیشنهادات و مطالبات مطرح شده است.

همچنین در بخشی دیگر، فرصت دادن به بدهکاران برای پرداخت حق گمرکی و تمدید تاریخ یا تقسط چک‌های واردکنندگان کالا، تمدید ۲ ساله اجاره واحدهای فعال در زمینه‌های مختلف و جلوگیری از واردات کالاهایی که در قشم تولید می‌شود حداقل به مدت یک سال مورد تقاضا می‌باشد.

گفتنی است، رونوشتی از این نامه ۲۵ صفحه‌ای در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته و نزد این خبرگزاری محفوظ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا