آخرین خبرهااقتصادی فرماندار شهرستان قشم گفت:

اعتراض بازاریان درگهان به ممنوعیت واردات کالاهای گروه ۴

مغایرت های قانونی مصوبه جدید هیات دولت با فلسفه وجودی مناطق آزاد و ممنوعیت ورود کالاهای گروه چهار به زودی در جلسه ای با معاونت اقتصادی وزیر، مطرح و برچیده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایسنا ،بازاریان درگهان ظهر امروز یکشنبه 5 مرداد در تجمعی مسالمت آمیز، در اعتراض به مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای گروه چهار، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

این سومین تجمع بازاریان در جزیره قشم است که در اعتراض به این تصمیم دولت و از بین رفتن کسب و کارهای بسیاری از کاسبان قشم و درگهان در یک ماه اخیر به وقوع پیوسته است.

طبق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، این مناطق از هر گونه تشریفات گمرکی و ثبت سفارش کالا مصون هستند. مناطق آزاد تجاری و اقتصادی با هدف تسهیل تولید، سرمایه گذاری و صادرات و واردات کمک به رونق اقتصاد محلی پایریزی شده اند.

علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، شخص استاندار هرمزگان به موضوع ممنوعیت ورود کالاهای گروه چهار ورود کرده اند.

وی با بیان اینکه مشکل یاد شده برای استان بوشهر نیز رقم خورده است، اضافه کرد: مغایرت های قانونی این مصوبه با مناطق آزاد و همچنین مشکلاتی که اجرای آن ایجاد خواهد کرد در این نشست با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف بررسی خواهد شد.

وی اساس اجرای این مصوبه دولت را شفاف سازی دانست و عنوان کرد: دولت می کوشد ساختار اقتصاد را شفاف تر از گذشته کند.

نصری خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، احتمالا جلسه یاد شده ظرف هفته جاری برگزار و نتیجه آن اعلام خواهد شد تا بازرگانان قشم و درگهان نیز با خیالی آسوده به کار خود بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا