آخرین خبرهااجتماعیاقتصادی

۵ روز تا پایان مهلت ثبت نام صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تمدید مهلت ثبت نام کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات در سطح منطقه آزاد قشم خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضی شیخ زاده با بیان این مطلب، اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا، امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت در سامانه کارا به آدرس اینترنتی https://kara.mcls.gov.ir فراهم شده و متقاضیان دارای شرایط در محدوده منطقه آزاد قشم تا 5 مردادماه می توانند با ورود به سامانه مذکور فرآیند ثبت نام را انجام دهند.
وی ادامه داد: آن دسته از بنگاه هایی که در رسته های ۱۴ گانه مصوب با ۵۵۰ زیررسته اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته اند و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود نموده اند؛ مشمول این تسهیلات هستند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین آن دسته از بنگاه هایی که پیامک از سوی وزارت کار دریافت و در سامانه کارا ثبت کرده و مشمول دریافت تسهیلات می شوند، پرونده های آنها به بانک های عامل ارسال شده و می توانند به بانک هایی که در سامانه معرفی کرده مراجعه و روند دریافت تسهیلات خود را تکمیل نمایند.
به گفته شیخ زاده؛ شبکه بانکی کشور با هدف کمک به کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در فعالیت خود دچار آسیب شده اند و به منظور حفظ اشتغال و تامین هزینه های عملیاتی واحدهای مذکور اقدام به اعطای تسهیلات کند.
وی با اشاره به شرایط و ضوابط پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کار براساس شیوه نامه اعلامی خاطرنشان کرد: واحدهای مشمول بایستی لیست بیمه شاغلین مربوط به اسفند ماه ۹۸ را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده و تعدیل نیرویی نداشته و یا نسبت به افزایش نیروی کار اقدام کرده باشند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: در پرداخت تسهیلات اولویت با واحدهایی است که لیست شاغلین مربوط به فروردین ۹۹ را تا پایان اردیبهشت ۹۹ به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند و کسب و کارهای متقاضی صرفا براساس معرفی در سامانه کارا مشمول دریافت این وام می شوند.
شیخ زاده خاطرنشان کرد: این تسهیلات با هدف تامین سرمایه در گردش و پرداخت حقوق پرسنل و هزینه های عملیاتی براساس تعداد پرسنل شاغل با نرخ سود 12 درصد و مدت زمان پرداخت 24 ماه در اختیار کسب و کارهای مشمول آن قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به دستورالعمل ستاد ملی کرونا درباره تامین وثیقه مورد نیاز برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: مطابق دستورالعمل ابلاغ شده برای تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی تنها ارائه سفته امضا شده توسط متقاضیان کافی بوده و برای دریافت تسهیلات ۱۲ تا ۴۸ میلیون تومانی ضمن ارائه سفته به معرفی یک ضامن و برای تسهیلات ۴۸ تا ۱۲۰ میلیون تومانی ارائه سفته و دو ضامن نیاز است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: همچنین برای مبالغ ۱۲۰ میلیون تومان تا 200 میلیون تومان صرف نظر از ارائه سفته، باید سه ضامن به بانک معرفی شود و درخصوص تسهیلات بالای 200 میلیون تومان به جای ضامن باید تضمین های صندوق های ضمانت به بانک ارائه شود.
شیخ زاده در پایان گفت: مبلغ سفته هایی که دریافت کننده تسهیلات باید به بانک ارائه بدهد، معادل ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات خواهد بود.
گفتنی است؛ سقف مدت زمان تشکیل پرونده و بررسی برای امکان برخورداری از تسهیلات ماده 3 دستورالعمل پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کار بیشتر آسیب دیده از کرونا پیش از این تا پایان تیرماه تمدید شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا