آخرین خبرهااجتماعیگزارش

کرونا در قشم همچنان جان می‌گیرد/ برگزاری دورهمی‌های خانوادگی اصلی‌ترین عامل ابتلاست

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: بی توجهی افراد نسبت به اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، باعث شده تا کرونا در این جزیره همچنان جان بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم ، دکتر حمیدرضا بهزادی اظهار داشت: از 26 اردیبهشت امسال تا به امروزتعدادی از قشموندان به دلیل ابتلا به کووید 19 که بیشتر آنان بیماری زمینه‌ای هم داشتند، جان خود را از دست دادند که جای تاسف است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از تاریخ 10 اسفند 98 تیرماه امسال اعلام کرد: در این مدت 11 هزار و 232 بازدید از واحدهای مختلف صنفی و 9 هزار و133 مورد بازدید از مراکز رعایت کننده پروتکل‌های گندزدایی در قشم انجام شده است.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، معرفی یکصد و 17 واحد متخلف به مراجع قضایی و پلمپ 127 مورد از مراکزی که مشکل بهداشتی داشتند از نتایج این بازدیدها بوده است.

وی با اعلام اینکه استفاده از کارت خوان برای جلوگیری از گردش پول نقد در واحدهای مختلف الزامی شده است، افزود: هم اینک 15 هزار 165 کارت خوان در مراکز مختلف خدماتی به جای دریافت پول نقد از این سیستم استفاده می‌کنند.

بهزادی گفت: از پنج هزار و 608 مورد مراکز عمومی همانند آرایشگاه‌ها، مراکز اقامتی، بانک‌ها، ادارات و … بازدید بعمل آمده که خوشبختانه در چهار هزار و 261 مورد شاهد رعایت دقیق مسائل بهداشت اجتماعی و حفاظت فردی بودیم.

او یادآور شد: چهار مورد از اماکن عمومی بازدید شده به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و 13 مورد از این مراکز هم پلمپ شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: در این مدت نظارت بر دفن 19 مورد تدفین بهداشتی، 323 مورد گندزدایی آمبولانس‌ها و سه هزار و 401  بازدید مشترک با سایر دستگاه‌ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده کارکنان و بازرسان شبکه بهداشت و درمان بوده است.

به گفته وی، انجام 508 جلسه هماهنگی، 199 مکاتبه با دستگاه‌های مختلف با محوریت کرونا، یک‌هزار و 244 مورد نظارت بر جمع آوری و دفع بهداشتی پسماند زباله‌های عفونی و 476 مورد نظارت بر خانواده‌های فوت شده و مشکوک به کرونا هم از دیگر اقدامات شبکه بهداشت در این مدت بوده است.

بهزادی با اشاره به اصلی‌ترین عامل ابتلا به بیماری کرونا گفت: برگزاری دورهمی‌های خانوادگی اصلی‌ترین دلیل ابتلای افراد است و  از همه مردم شهرستان قشم درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامت فردی و اجتماعی با احترام به پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک هنگام خروج از خانه، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات به کاهش افراد مبتلا به کرونا کمک کنند.

جزیره قشم به عنوان یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان در جمع شهرهای دارای وضعیت قرمز این استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا