آخرین خبرهااقتصادیدسته‌بندی نشده

بازگشایی اصناف قشم مشروط به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت است

واحدهای صنفی و صنعتی برای بازگشایی فعالیت باید با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت و درمان ثبت نام و کد رهگیری را در معرض عموم نصب کنند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا فرماندار شهرستان قشم گفت: در گام دوم مدیریت بیماری کرونا و اجرای فاصله گذاری اجتماعی،  واحدهای صنفی و صنعتی  در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت خود را ادامه دهند.

علیرضا نصری افزود: فعالان اقتصادی تا ۲۹ فروردین فرصت دارند تا با مراجعه به آدرس وب سایت https://eoh.behdasht.gov.ir/login، در این سامانه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: همچنین صاحبان مشاغل باید تمام خدمات را به صورت پیشخوان به مردم ارائه کنند تا مشتری وارد واحد صنفی نشود.

فرماندار قشم تصریح کرد: صاحبان صنف‌ها باید باید پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک ،ژل ضدعفونی کننده دست، دستکش و غیر آن را رعایت کنند .

وی افزود: دیگر نکات راهنمایی برای سلامت محیط کار، شاغلان و مشتریان، بسته به نوع فعالیت پس از  تکمیل ثبت نام به صورت الکترونیکی در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌گیرد.

رییس ستاد مدیریت بیماری کرونا در قشم ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان با مشارکت نیروی انتظامی، بازرسان اصناف و تعزیرات از واحدهای فعال بازدید می کنند. در صورت رعایت نشدن موارد فوق از ادامه فعالیت واحدها جلوگیری خواهد شد.

مجتمع‌های تجاری قشم تا اطلاع بعدی تعطیل است

وی تصریح کرد: مجتمع های تجاری قشم، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، پاساژ و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود تا اطلاع بعدی مجاز به آغاز فعالیت نیستند.

نصری اظهار کرد: گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا از دیگر مشاغلی هستند که تا اطلاع بعدی امکان فعالیت ندارند.

وی خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های سوپر مارکتی، بهداشتی و شوینده، رستوران و غذای آماده( بیرون بر) می‌توانند فعالیت خود را دنبال کنند.

۱۲ هزار واحد تجاری و سه هزار واحد غیر تجاری در قشم فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا