اخبار مهمفرهنگی هنری

تیتوک قشم ظرفیت برگزاری در سطح ملی را دارد

میهمان ویژه اختتامیه جشنواره تیتوک گفت: این جشنواره با نگاه‌ ویژه به روایات فرهنگی و سنتی جزیره جهانی قشم از ظرفیت برگزاری در سطح ملی برخوردار است.
اردشیر رستمی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره تیتوک که شنبه شب در هتل ارم شهر قشم برگزار شد، در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری “خبر قشم”، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: ظرافت پردازش آئین‌ها، فرهنگ، ضرب‌المثل‌ها، قصه و داستان‌ها و روایات فرهنگی و سنتی قشم در قالب جشنواره‌ای به نام تیتوک، نشان از پتانسیل بالای این آئین‌ها برای مطرح شدن در سطح ملی دارد.
وی با سابقه در حوزه مجسمه‌سازی، معماری، طراحی لباس، شعر، کاریکاتور و بازیگری معتقد است هرقدر پرداختن به چنین موضوعاتی در قالب جشنواره‌‌ها بیشتر شود، عمر زمین و عمر انسان‌ها بیشتر می‌شود و به نوعی اینگونه برنامه‌ها بهانه‌ای برای زیستن همه انسان‌ها در سنین مختلف محسوب می‌شود.
رستمی بیان داشت: به همان اندازه که از فهمیدن و درک یک موضوع لذت می‌برم از درک نکردن آن هم با توجه به تلاش برای پیگیری اطلاعات آن موضوع، لذت می‌برم.
به گفته وی، تیتوک استوره‌ها و افسانه‌ای قشنگی دارد و مردم با نگاه طنز معتقدند که تیتوک پاهایش را به آسمان تکیه داده که هیچگاه آسمان روی سر مردم خراب نشود و اینگونه افسانه‌ها در نقاط مختلف جهان به ویژه در آمریکای لاتین در مورد سیمرغ، ققنوس و جیلی گالو دیده می‌شود.
وی در پایان بار دیگر اظهارامیدواری کرد که سال آینده این جشنواره را با سطحی گسترده تر و با بخش‌های متنوع از جمله نقاشی، فیلم‌های کوتاه، نامه‌ها، مجسمه در سطح ملی به نمایش گذاشته شود.
شایان ذکر است؛ در پایان جشنواره از 32 اثر برگزیده جشنواره تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا