آخرین خبرهااقتصادیایران

قشم در تولید برق به خودکفایی رسید‌

با افتتاح واحد نخست گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، این جزیره در تولید برق به خودکفایی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم ،حسن روحانی امروز پنج‌شنبه 26 تیر ماه در برنامه بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو به صورت ویدئو کنفرانس از افتتاح این طرح‌های زیربنایی در استان هرمزگان به عنوان نیاز توسعه صنعت نام برد.  

فریدون همتی استاندار هرمزگان پیش از افتتاح این طرح‌ها طی سخنانی گفت: طرح‌های مهم آب و برق وزارت نیرو در نقاط مختلف این استان دو هزار 700 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می رسد.

وی ادامه داد: واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، افزایش توان واحد بخار نیروگاه بندرعباس، 11 طرح انتقال برق و هفت طرح توزیع برق، پروژه‌های حوزه صنعت برق در هرمزگان هستند که توسط ریاست جمهوری افتتاح می‌شوند.

بنا به این گزارش، افتتاح فاز نخست سیکل ترکیبی آب و برق شرکت انرژی گستر قشم 340 مگاوات برق تولید این جزیره را در مدار مصرف قرار داد با توجه به اینکه میزان برق مورد نیاز قشم حدود 300 مگاوات می‌باشد که بخش عمده آن تاکنون از بندرعبارس وارد مدار جزیره می‌شد و با افتتاح امروز این نیروگاه، از این پس قشم در تولید برق به خودکفایی رسیده است.

فاز دوم تولید برق این شرکت شامل 160 مگاوات هم براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان دوره دولت به بهره‌برداری می‌رسد و از قشم می‌توان به عنوان صادرکننده برق نام برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا