اقتصادی

تکرار تزار مثبت منطقه آزاد قشم در بهار امسال

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات بیش از 76 میلیون و 900 هزار دلار انواع کالای تولید شده توسط شرکت های این منطقه به خارج از کشور تا پایان خردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مختار گرشاسبی با اعلام این خبر، اظهار داشت: این حجم از صادرات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 63 درصد رشد دارد.
وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری همچنین بیش از 25 میلیون هزار دلار صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 159 درصد رشد نشان می دهد.
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به کاهش 30 درصدی واردات از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: در سه ماهه نخست امسال 31 میلیون 200 هزار دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.
گرشاسبی با اشاره به تراز تجاری مثبت منطقه آزاد قشم از ابتدای سال، گفت: تراز تجاری این منطقه از ابتدای سال جاری معادل 45 میلیون دلار است.
وی تصریح کرد: برای توسعه صادرات به بازارهای هدف بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس برنامه ریزی های خوبی جهت برقراری خطوط کشتیرانی مستقیم از بنادر قشم به خارج از کشور صورت گرفته است.
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: کشورهای امارات متحده عربی، سومالی، قطر و کویت مهمترین مقاصد صادراتی محصولات تولید شده در منطقه آزاد قشم را تشکیل می دهند.
گرشاسبی در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های خوب صورت گرفته جهت تسهیل و توسعه صادرات، پیش بینی می شود که میزان صادرات منطقه آزاد قشم تا پایان سال به 500 میلیون دلار برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا