اقتصادی

روند تحولات مثبت در جزیره قشم سرعت گرفته است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مجموع بازدیدها و گفتگوهای صورت گرفته در سفر به قشم نشان داد که روند ایجاد تحولات مثبت و رفع کمبودها برای شکوفایی این منطقه سرعت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سید احسان خاندوزی در شورای اداری شهرستان قشم، اظهار کرد: ریاست جمهور برای گره گشایی و رفع مشکلات در سفرهای استانی دولت سیزدهم، تاکید ویژه دارد و سفر به قشم نیز با هدف تسهیل و تسریع رفع موانع انجام شد.
وی ادامه داد: رویکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم، شفافیت، تسهیل و تسریع انجام فرآیندها و جلوگیری از ایجاد بروکراسی اضافی در فعالیت های اقتصادی و جذب سرمایه گذاری است و مناطق آزاد و سایر دستگاه ها نیز باید در این مسیر اقدام کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی واقعی نباید به واسطه سلایق مدیران معطل شوند چراکه وجود برخی رویه های اشتباه موجب از بین رفتن جاذبه سرمایه گذاری و کاهش انگیزه برای فعالیت اقتصادی در کشور می شود.
به گفته خاندوزی؛ این منطقه دارای ظرفیت های بسیار متنوعی در حوزه های اقتصادی و گردشگری است و در قشم نباید جوان بیکار وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: مذاکرات و بررسی های متعددی انجام شده و لیستی از فعالان اقتصادی و مشمولانی که دارای مشکلات مالیاتی در سال های قبل از 95 آماده شده و در آینده نزدیک و پس از تایید مشکل آنها مرتفع خواهد شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برخی نمی خواهند پیشرفت قشم را ببینند، افزود: با همگرایی و هم افزایی تمامی بخش ها و دستگاه ها در آینده شاهد شکوفایی و پیشرفت جزیره قشم باشیم.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: پیگیری مطالبات مردمی و مصوبات سفرهای استانی ریاست جمهوری برای پیشرفت و توسعه جزیره بسیار کمک کننده است.
عادل پیغامی تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی و مذاکرات انجام شده با اعضای هیات دولت در سفر به جزیره قشم، امیدوار هستیم در آینده نزدیک موانع پیش روی پیشرفت و توسعه جزیره برطرف شده و بستر مناسب برای پیشرفت و توسعه قشم فراهم شود.
همچنین امام جمعه شهرستان قشم اظهار کرد: بابت دستورات ریاست محترم جمهور برای اجرای سریعتر پروژه پل خلیج فارس صادر کردند، تشکر داریم و امیدوار هستیم با هم افزایی و تلاش دستگاه های مرتبط با این طرح کلان ملی شاهد به نتیجه رسیدن هرچه سریع تر آن باشیم.
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی ادامه داد: وجود گمرک شیلاتی به عنوان یکی از نیازهای اساسی فعالان حوزه شیلات و پرورش آبزیان در جزیره قشم، می تواند به افزایش تولید و تسهیل صادرات این محصولات بسیار کمک کننده باشد.
وی با بیان اینکه در حوزه مسکن جزیره قشم در دولت سیزدهم یک انقلاب به وقوع پیوسته، تصریح کرد: هرچند طی ماه های اخیر مشکلاتی در زمینه افزایش قیمت زمین و ایجاد حباب قیمتی اتفاق افتاده است، اما واگذاری زمین به جوانان برای احداث مسکن اقدام بسیار شایسته ای بود که اجرایی شد.
امام جمعه شهرستان قشم در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد شغل و انتشار آمار مربوط به ایجاد شغل، دلیلی بر رفع معضل بیکاری نیست و باید به جایگاه مدیران و نیروهای شایسته بومی در عرصه های مختلف توجه ویژه ای داشت.
محمد محمدحسینی، فرماندار شهرستان قشم نیز در این جلسه گفت: سرعت انجام پروژه های آبرسانی، عمرانی و خدماتی برای مردم جزیره قشم در دولت مردمی سیزدهم سرعت بیشتری گرفته است.
سرهنگ حجت امیری کیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قشم نیز بخش دیگری از این جلسه گفت: وجود برخی خودتحریمی ها و تعارضات دوگانگی حاکمیت در جزیره قشم موجب شده تا فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم با مشکلاتی مواجه باشد و باید با برنامه ریزی بستر مناسب برای جذب سرمایه گذاری و اصلاح قوانین ایجاد شود.
براساس این گزارش، رفع مشکل تامین آب شرب برای تمامی نقاط جزیره قشم، تسهیل مراحل نصب دستگاه MRI در بیمارستان قشم و تکمیل نیازهای درمانی و بهداشتی جزیره و رفع برخی مشکلات مالیاتی و تسریع فرآیند مربوط به اخذ مجوزهای مختلف از مهمترین نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد و احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی وعده پیگیری آنها را مطرح کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا