آخرین خبرهااجتماعیاقتصادیگردشگریگزارش

اعتراض مردم سوزا به فروش سواحل/ مقام مسئول در منطقه آزاد قشم: محدودیتی برای دسترسی به ساحل ایجاد نمی‌شود+ فیلم

تعدادی از مردم شهر سوزای قشم در اعتراض به فروش سواحل این محدوده با ایجاد زنجیره انسانی به اقدام سازمان منطقه آزاد قشم اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری تسنیم در قشم ، شماری از مردم شهر سوزای قشم در اعتراض به فروش سواحل در این شهر با ایجاد زنجیره انسانی خواهان حذف قرارداد فروش سواحل از سوی سازمان ‌منطقه آزاد شدند.

روح‌الله کرمی سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری سازمان‌ منطقه آزاد قشم در رابطه با این واگذاری اظهار داشت: در این واگذاری که بین شهر سوزا و روستا مِسن انجام شده، فاصله 60 متر حریم دریا رعایت شده و تجاوزی به دریا و ساحل صورت نمی‌گیرد و هیچ محدودیتی برای دسترسی به ساحل ایجاد نخواهد کرد. 

وی افزود: پروژه شیلاتی ماهی در قفس که با سرمایه‌گذاری بومیان جزیره در 2.5 هکتار مساحت سواحل سوزا اجرا می‌شود تمام مسائل قانونی حریم سواحل را رعایت کرده ‌و این منطقه بهترین محل برای اجرای سایت پشتیبانی پرورش ماهی در قفس است.

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری سازمان‌ منطقه آزاد قشم با اشاره به نگرانی‌های مردم در زمینه این واگذاری‌ها بار دیگر بر امکان دسترسی مردم به این ساحل تاکید کرد.

کرمی یادآور شد: زمین این پروژه سال 97 به سرمایه‌گذار واگذار شده و تمام فعالیت‌های اقتصادی که در سطح جزیره قشم اجرا می‌شود عمده منافع اقتصادی آن از جمله ایجاد شغل و توسعه اقتصاد خانوار به خود اهالی این ‌منطقه باز می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا