آخرین خبرهااجتماعیاخبار مهمگزارشیادداشت

زنگ‌ خطر افزایش کرونا در سایه بی‌توجهی ساکنان قشم به صدا درآمد

افزایش بی‌رویه افراد مبتلا به کرونا در قشم و عبور شمار بیماران کرونایی‌ جزیره از مرز ۱۱۰۰ نفر زنگ خطری است که در سایه بی‌توجهی مردم به صدا در آمده است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم در قشم ، مردم قشم در 85 روز نخست شیوع کرونا، با استفاده از توصیه‌های مسئولان بهداشتی این شهرستان، خطر ابتلای به ویروس کُشنده کرونا را جدی گرفتند و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، آمار مبتلایان را در حد پائین و با رقم (50نفر) بدون یک نفر فوتی به ثبت رساندند.

قشم در مدت یاد شده به عنوان یکی از مناطق سفید استان هرمزگان شناخته شده بود اما به یکباره از 26 اردیبهشت تاکنون با افزایش غیر قابل تصور افراد مبتلا به کرونا، آمار یاد شده را از 50 نفر به بیش از یک‌هزار نفر رساند که در این‌ میان تا کنون 10 نفر از آنان هم جان باختند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم در گفتگو با تسنیم با اعلام اینکه تاکنون افزون بر یکهزار 100 مبتلای به کووید 19 در قشم شناسایی شده‌اند، گفت: هم‌اینک 40 نفر از افراد کرونایی در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهر قشم بستری هستند و چند 100 نفر هم با علایم کم خطر در منازل خود  بویژه در روستاها قرنطینه خانگی هستند که ‌کارشناسان بهداشتی و نیروهای مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان به آنان رسیدگی می‌کنند.

دکتر حمیدرضا بهزادی اظهار داشت: همه فوتی‌های بیماری کرونا در قشم از جمله فرد 42 ساله، بیماری زمینه‌ای از جمله دیابت داشتند.

طولانی شدن زمان زندگی با کرونا به طور حتم برای همه سخت و طاقت فرساست، اما زمانی که پای جان در میان باشد به طوری که پس از فوت فرد مبتلا، اطرافیانش هم نتوانند برای او مراسم ختم برگزار کنند، سختی زندکی در دوران کرونایی را با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را باید به جان بخریم.

دکتربهزادی معتقد است تا زمانی که واکسن این بیماری مُهلک شناسایی و در دسترس قرار نگرفته است، بهترین راه مبارزه با کرونا، استفاده از ماسک به هنگام خروج از خانه و همچنین‌ شستن مداوم دست با آب و صابون و ضد عفونی کردن سطوح است.

وی از مردم قشم درخواست کرد با پرهیز از برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها و حتی آئین‌های مذهبی و ختم، به کاهش مبتلایان به کرونا کمک کنند تا به یاری حق شاهد بازگشت شرایط عادی به جامعه باشیم.

وی با اعلام‌ اینکه افزایش بی رویه آمار مبتلایان به کرونا، موجب خستگی روحی و جسمی پزشکان، پرستاران، کارشناسان بهداشتی و نیروهای مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان قشم می‌شود، افزود: برای گذر از شرایط قرمز در قشم و رسیدن به شرایط سفید همه باید به پروتکل‌های ستاد کرونای ملی پایبند باشیم. 

با توجه به مطالب یاد شده، تا فرصت داریم باید به خود بیائیم و با احترام به نکات بهداشت فردی و اجتماعی و تشویق یکدیگر به انجام‌ پروتکل‌های بهداشتی، بار دیگر جزیره زندگیمان را از شرایط خطر و وضعیت قرمز به موقعیت سفید سلامت تبدیل کنیم.

به امید روزهای بدون نگرانی از ابتلای به کرونا در سرتاسر جهان به ویژه ایران عزیزمان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا