آخرین خبرهااقتصادی

صدور و تمدید ۳۷۸ فقره مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از صدور و تمدید ۳۷۸ فقره مجوز فعالیت اقتصادی در سه ماهه ابتدایی سال جاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، ناصرالدین گرامی از صدور و تمدید ۳۷۸ فقره مجوز فعالیت اقتصادی در سه ماهه ابتدایی سال جاری در این منطقه خبر داد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تعداد ۶۷ مجوز سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی، خدماتی و بازرگانی برای فعالان اقتصادی صادر شده است.

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: از این تعداد مجوزهای صادر شده از ابتدای سال، ۱۷ مورد مربوط به بخش صنعتی، ۲۴ مرتبط با بخش خدماتی و ۲۶ فقره مربوط به حوزه تجارت و بازرگانی است.

گرامی ادامه داد: با بیان اینکه در این مدت  ۳۱۱ فقره مجوز نیز در حوزه‌های مختلف اقتصادی در منطقه آزاد قشم تمدید شده، افزود: از این تعداد ۴۷ فقره مجوز در حوزه صنعت، ۱۲۰ مجوز مرتبط با بخش خدمات و ۱۴۴ فقره مجوز در حوزه تجارت برای فعالان اقتصادی می‌باشد.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری موتور محرکه اصلی رشد اقتصادی است که در نهایت بسترساز توسعه کشور خواهد بود و متناسب با رشد مصرف و نیاز جاری و آینده بازار‌ها شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی منطقه آزاد قشم بیان کرد: طی ماه‌های گذشته با شیوع ویروس کرونا، همانند سایر نقاط کشور شاهدکاهش میزان صدور و تمدید مجوزهای فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم هستیم. 

گرامی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد می‌توانند با جذب سرمایه‌گذار و استفاده مطلوب از فرصت‌های موجود مناطق نقش کلیدی و مهمی در جهت تولید محصولات و صادرات کالاها به بازارهای بین‌المللی و نیز تامین نیازهای داخل کشور داشته باشند.

وی گفت: این منطقه آزاد به علت قرار گرفتن در منطقه استراتژیک و دسترسی آسان به بازارهای منطقه‌ای و آبراهه‌های بین‌المللی می‌تواند الگوی اقتصادی مناسب برای فعالسازی اقتصاد بخش خصوصی و غیردولتی‌ و جذب سرمایه گذار در فعالیت‌های مولد کشور به شمار رود.

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی منطقه آزاد قشم ابراز داشت: برنامه‌های جدید و هدفمندی  در راستای تکریم و جذب سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان پیش‌بینی گردیده و مراحل نهایی آن در حال تدوین است تا شرایط لازم برای حضور سرمایه گذار، تولیدکننده و کارآفرین در این منطقه با انگیزه‌های بیشتر و جذابتری فراهم آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا