آخرین خبرهااجتماعیگزارش

اتمام حجت فرمانداری قشم با بنیاد شهید/ اعتبار لازم برای تکمیل گلزار شهدا مصوب شد

فرمانداری قشم ۱۶۵ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پروژه گلزار شهدای قشم مصوب کرد که این رقم ۳۷ درصد بیش از نیاز اعلامی بنیاد شهید است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، آذرماه سال گذشته عملیات عمرانی در گلزار شهدای قشم واقع در امام‌زاده سید مظفر(ع) این شهر به‌منظور بازسازی آن از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان آغاز شد.

عملیاتی که پس از حفاری خندق‌گونه در اطراف قبور مطهر، چند هفته متوقف و به حال خود رها شد و اعتراض خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر جزیره قشم را به همراه داشت.

توقف طولانی مدت این پروژه سبب شد خانواده شهدا در اتمام حجت با مسؤولان اعلام کنند که اگر مسؤولان دست به کار نشوند قطعأ مادران شهدا بیل به دست گرفته و گلزار شهدایشان را سامان می‌دهند.

یازدهم اردیبهشت ماه امسال عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان طی سفر به جزیره قشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده اتمام این پروژه به ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که برای تامین آن خواستار کمک از سوی فرمانداری و سازمان منطقه آزاد قشم هستیم.

وی تصریح کرد: در صورت تامین این اعتبار این قول را به شهروندان و خانواده شهدا می‌دهیم که ساماندهی گلزار شهدای این جزیره در سال‌جاری به اتمام برسد و پروژه به فاز سوم کشیده نشود.

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم نیز ظهر امروز در گفت‌وگو با فارس از تصویب ۱۶۵ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پروژه گلزار شهدای قشم در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان خبر داد.

بنابراین با تخصیص این اعتبار که ۳۷ درصد بیش از اعتبار مورد نیاز اعلامی از سوی بنیاد شهید است انتظار می‌رود با تکمیل این پروژه در سال‌جاری دغدغه خانواده شهدای قشم خاتمه یابد.

گفتنی است، نگرانی و گلایه‌مندی خانواده شهدای قشم از آن جا سرچشمه می‌گیرد که بیش از ۱۰ سال پیش نیز بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان قصد ساخت ‌و ساز گلزار شهدای قشم را داشت اما مانند پروژه کنونی ناتمام ماند و در نهایت نهادهای شهرستانی اقدام به ساماندهی گلزار شهدای قشم کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا