آخرین خبرهااقتصادی

هتل‌های قشم بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از همه‌گیری کرونا خسارت دیدند

مدیرعامل جامعه هتلداران قشم از ضرر و زیان بیش از ۵۰۰ میلیارد ریالی ۸۰ مرکز اقامتی قشم از شیوع ویروس کرونا در این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم درقشم ،  عبدالباسط رضوانی اظهار داشت: اسفند و فرودین هر سال شلوغترین ایام گردشگری قشم محسوب می‌شوند اما امسال با آغاز شیوع ویروس کرونا در اسفند 98، همه فعالیت‌های اقتصادی از جمله بخش اقامتی قشم با ضرر و زیان سنگین ناشی از شیوع این ویروس مواجه شدند.

وی با اعلام اینکه جامعه هتلداران قشم از نخستین روز اعلام ویروس کرونا به صورت‌ داوطلبانه مراکز خدماتی خود را با هدف کمک به سلامت جامعه تعطیل کردند، افزود: با گذشت 4 ماه از شیوع کرونا در نقاط مختلف ایران از جمله جزیره قشم، جامعه هتلداران قشم از نمایندگان عالی دولت و مسئولان گردشگری این منطقه انتظار دارند با تدابیر ویژه، شرایط افزایش سفرها به این‌ جزیره گردشگری را به‌منظور جبران بخشی از خسارات وارده به جامعه هتلداران، فراهم کنند.

مدیرعامل جامعه هتلداران قشم با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی گفت: با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توان از طریق برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، علاقمندان آثار طبیعی و تاریخی از نقاط مختلف کشور را برای سفر به قشم زیبا ترغیب کرد، تا با این شیوه بخشی از خسارت ایجاد شده را جبران و دوباره حیات اقتصادی بخش اقامتی جزیره ادامه یابد.

دبیر جامعه هتلداران کشور با اعلام اینکه جامعه هتلداران قشم آماده کمک به برگزاری جشنواره‌های تابستانی در این جزیره هستند، افزود: رایزنی مسئولان با شرکت‌های حمل نقل هوایی و ریلی کشور برای ارائه بسته‌های سفر ارزانتر به قشم هم از دیگر راهکارهای جذب گردشگر به این‌ جزیره است.

رضوانی در پایان بیان داشت: جامعه هتلداران قشم از دولت انتظار دارند اماکن اقامتی قشم را با توجه به اینکه به دلیل شرایط جوی تنها شش ماه از سال فعال هستند را با ارایه تسهیلات بلاعوض و  بخشودگی عوارض­ و مالیات یاری کند.

شایان ذکر است؛ 80 واحد هتل و هتل آپارتمان جزیره قشم سال گذشته با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز 99، اماکن اقامتیشان را برای ارایه خدمات به انبوه گردشگران که از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی به این جزیره سفر می‌کنند آماده کرده بودند اما شیوع ویروس کرونا، مانع از حضور مهمانان و در نهایت تعطیلی هتل‌های این جزیره گردشگری شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا