آخرین خبرها برای پنجمین سال پیاپی:

جشنواره ملی نگارگری رضوی در قشم برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: برای پنجمین سال پیاپی، جشنواره ملی نگارگری رضوی در اسفند سال جاری در قشم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، علیرضا کمساری افزود: این جشنواره به مناسبت ولادت امام هشتم(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) و همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس فراخوان جشنواره ملی نگاری رضوی از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام منتشر شد.

دبیر جشنواره ملی نگارگری رضوی از کلیه عاشقان امام رضا (ع) در سراسر کشور دعوت کرد تا در این جشنواره شرکت کنند.

وی گفت: گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با سیره پاک اهل بیت پیامبر (ص) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، شناسایی، معرفی و  ترغیب جامعه به حفظ و به کارگیری معارف رضوی از مهم ترین هدف این جشنواره است.

کمساری خاطرنشان کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره و اطلاع از جزئیات فراخوان می‌توانند به سایت qeshm.shamstoos.ir  مراجعه کنند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا