آخرین خبرهااقتصادی

حقوق‌بگیران مناطق آزاد شامل معافیت مالیاتی نمی‌شوند

طبق حکم دیوان عدالت اداری، معافیت مالیاتی ماده ۱۳ قوانین مناطق آزاد کشور شامل حقوق‌بگیران در این منطقه‌ها نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ، مدیر امور حسابرسی مالیاتی شهرستان قشم با اعلام این خبرگفت: از این رو تمام افراد مشمول این حکم  باید برای تشکیل پرونده مالیات بر درآمد حقوق و انجام تکالیف خوداقدام کنند.

رضا کوهستانی افزود: این افراد شامل مقرات فصل سوم از باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم، مواد ۸۲ تا ۹۲ می‌شوند.

طبق ماده ۱۳ اصلاحی به تاریخ ششم خرداد ماه سال ۱۳۸۸ اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه آزاد به انواع فعالیت‌های اقتصادی اشتغال دارند، نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از تاریخ بهره‌برداری مندرج در مجوز به مدت ۲۰ سال از پرداخت مالیات بر درآمد و داراییمعاف خواهند بود.

گفتنی است بر اساس حکم دیوان عدالت اداری، تمام حقوق بگیران شامل کارمندان دولت و سازمان منطقه آزاد قشم و غیر آن که حقوق آن‌ها بیش از ۳۰ میلیون ریال است، مشمول مالیات می‌شوند. حقوق کمتر از ۳۰ میلیون ریال بر اساس قانون معاف از مالیات است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا