آخرین خبرهااقتصادی

۵۵۰۰ نفر نخل در قشم کاشت می‌شود

پنج هزار و ۵۰۰ نفر نخل کشت بافت با هدف ایجاد و احیای باغات نخیلات در جزیره قشم خریداری و کشت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ، مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در مرحله‌ی اول این طرح، ۲۰۰ نفر نخل در قشم کاشت شد.

فرج طهماسبی دیزج افزود: افزایش سطح کیفی عرصه‌های فضای سبز محله‌ها با کاشت گونه‌های گیاهی سازگار با اقلیم قشم به ویژه گیاهان کم آب طلب، دائمی و گلدار در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: توسعه فضای سبز خانگی موجب زیبایی محیط، تلطیف هوا، جذب گرد و غبار و کاهش دما می‌شود که برای تحقق آن نیاز به فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی ساکنان دارد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: امروزه بخش مهمی از سیمای شهر و زیبایی آن، وابسته به فضاهای سبز شهری است که به عنوان یک عنصر مورد نیاز شهروندان محسوب می‌شود و همراهی آنان را می‌طلبد.

وی افزود: مشارکت مردم در این امر باعث کاهش هزینه‌های هنگفت نگهداری فضای سبز و توسعه آن در قشم می شود.

طهماسبی با اشاره به برنامه ریزی های مدیریت امور شهری و روستایی برای دستیابی به توسعه متوازن فضای سبز وایجاد نشاط و شادابی در سطح جزیره، خاطرنشان کرد: این مدیریت آماده ارایه خدمات مشاوره‌ای و اهدای نهال رایگان به شهروندان متقاضی در همه ایام سال را دارد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا