آخرین خبرهااقتصادی

بومیان «قشم» جایگزین اتباع خارجى در صید «متو»

سومین نشست ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز جزیره قشم با تاکید بر ترد از جزیره و جایگزینی آنان با نیروی انسانی بومی در صید ماهی متو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، سومین نشست تصمیم‌گیری در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز و فعال در مشاغل صیادی به ویژه صید ماهی متو در منطقه آزاد قشم شکل گرفت.

طی این نشست که با حضور جمعی از مسؤولان مرتبط با این حوزه در محل سالن رشد دایر گردید بر لزوم ترد اتباع بیگانه غیرمجاز از جزیره و جایگزینی آنان با نیروی انسانی بومی در فرآیند صید و خشک کردن ماهی متو تاکید کردند.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های کاریابی برای پر کردن فضای خالی اشتغال در حوزه شیلاتی، مکانیزه کردن بخشی از فرآیند تخلیه و بارگیری ماهی، استفاده از نرم افزارهای خوداظهاری در هنگام صید، الزام تعاونی‌ها به کارفرمایان مربوطه برای استفاده از نیروهای انسانی بومی و یا اتباع بیگانه مجاز از دیگر محورهای این نشست بود.

همچنین تشکیل کارگروه متشکل از نیروهای انتظامی، دریابانی و شیلات برای پیگیری ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز و فعال در صیادی و برخورد قاطع با افرادی که محل سکونت و یا کار را برای این اتباع فراهم می‌کنند از دیگر مباحث مطرح شده به شمار می‌رود.

مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست با تاکید بر اینکه اتباع بیگانه مجاز در واقع شهروندان این منطقه محسوب می‌شوند، اظهار داشت: به همین نسبت نیز حضور اتباع بیگانه غیرمجاز باعث اخلال در قوانین و اصول شهروندی است.

وی افزود: اقلام بهداشتی نظیر ماسک و گان مورد نیاز در بخش‌های نظامی، انتظامی و دریابانی توسط مدیریت اجتماعی و سلامت منطقه آزاد قشم تامین می‌شود.

 معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین چند اتوبوس و ون برای انتقال اتباعی که به صورت غیرمجاز فعالیت دارند از سوی این سازمان در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفته است.

گفتنی است، بخش بزرگی از اشتغال صنعت صید و شیلات جزیره قشم توسط اتباع بیگانه غیرمجاز اشغال‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا