آخرین خبرها

هنرستان هنرهای زیبا در قشم ایجاد می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: مجوز تاسیس هنرستان دخترانه هنرهای زیبای قشم از سوی سازمان آموزش و پرورش استان هرمزگان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ، علیرضا کمساری گفت: این هنرستان در صورت فراهم شدن مکان مناسب با پذیرش هنرجو در ۲ رشته نمایش و موسیقی از اول مهرماه سال جاری فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کند.

وی افزود:  آموزش این ۲ رشته به صورت علمی توسط استادان و مدرسان مجرب در قشم می تواند کمبود  موجود در  این عرصه‌ها را در جزیره جبران کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ادامه داد:  تا کنون در این جزیره استعدادهای مختلفی در این دو رشته کشف شده‌اند که هنرستان هنرهای زیبا می تواند محل ظهور و بروز این استعدادها و پرورش آنها باشد.

وی ، پذیرفته شدن یک نمایش از ساخته‌های قشموندان را در جشنواره سراسری تئاتر فجر ۹۷ از جمله نتایج فعالیت هنرمندان جزیره دانست و گفت: این موفقیت برای اولین بار در استان هرمزگان به دست آمد و نشانه‌ی ارتقای  این هنر در این منطقه است.

کمساری گفت:  در حوزه موسیقی نیز یک استودیو مدرن و مجهز برای ضبط آهنگ‌های موسیقی در محل کانون هنر قشم وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم راه‌اندازی شد.

وی افزود: برخی از آهنگ‌های خواننده‌ های مشهور در کشور نیز در این استودیو تدوین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: موسیقی در فرهنگ  اصیل  بومیان جزیره جایگاه ویژه‌ای دارد و پیوند این فرهنگ با آموزه‌های جدید هنر موسیقی  می‌تواند راه را برای توسعه این هنر باز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا