آخرین خبرهااجتماعیدسته‌بندی نشده

حلاوت کسب رتبه برتر “فهما” در کام کانون ها فرهنگی و هنری مساجد قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از اهداء بیش از 2 هزار جلد کتاب به کانون های برتر و منتخب قشم، در نخستین رویداد ملی "فهما" و کانون های مشارکت کننده در طرح راهکار از سوی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا کمساری با اعلام این خبر بیان داشت: این کتاب ها در راستای تأمین منابع کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تهیه و در روزهای آتی به کانون های مذکور اهدا می شود.

وی  با اشاره به همکاری ستاد فهما در این اقدام افزود: این کتاب‌ها به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در ۱۲۰ عنوان شامل؛ موضوعات عمومی، کمک‌آموزشی باموضوع کودک ونوجوان و مذهب ، قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاتیح‌الجنان و … به کانون‌های منتخب جزیره قشم هدیه می‌شود.

کمساری ادامه داد:  بخشی از این کتاب‌ها در راستای تقدیر از ۵ کانون منتخب رویداد ملی فهما(پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)، شامل کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب(ع) قشم،کانون فرهنگی هنری سبطین(ع) قشم،کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) درگهان،کانون فرهنگی هنری محبان الرضا(ع) قشم و کانون فرهنگی هنری فاتح خیبر جزیره لارک، در نظر گرفته‌شده است.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از اهدا بخش دیگری از کتاب های مذکور به کانون‌های مشارکت‌کننده در طرح ملی راهکار خبر داد و گفت:  کانون‌هایی که در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی از قبیل اجرای طرح‌های «شنبه‌های کتاب»، مسابقات «کتاب‌خوانی»، هفته کتاب و … فعالیت چشمگیری داشته‌اند، نیز شامل این هدایا خواهند بود.

* قشم جزء ۱۲ منتخب استانی  برتر در طرح فهما
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر عنوان داشت: طرح ملی فهما در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با کار جهادی کانون‌های  مساجد، از آغاز سال ۹۸ شروع و تا پایان آن ادامه داشت.
وی اضافه کرد: هدفمندی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ارتباط سراسری اعضای مساجد کشور با یکدیگر، حمایت‌های مالی هدفمند، ایجاد فضای رقابتی سالم، بهره‌مندی از تجربیات و الگوگیری از کانون‌های منتخب در اجرای طرح فهما بین کانون‌های مساجد ازجمله اهداف و دستاوردهای ارزشمند اجرای طرح ملی فهما به شمار می‌آیند.
کمساری با برشمردن ۳۲ شاخص محوری برای پایش سالانه فعالیت‌ها و انتخاب برترین کانون مساجد، عنوان داشت: در اجرای طرح فهما شاخص‌هایی همچون قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی، فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی، هنر متعالی و فعالیت‌های اجتماعی  موردنظر قرارگرفته که منطقه آزاد قشم در این شاخص‌ها توانسته در بین ۱۲ استان برتر کشور قرار گیرد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای رزمایش مواسات و همدلی، اضافه کرد:  طرح ملی “راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار رمضان)” ویژه کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد در ماه مبارک رمضان سال جاری در کانون‌های مساجد منطقه آزاد قشم در حال اجرا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا