آخرین خبرهااجتماعیدسته‌بندی نشده

اصول پیشگیری از بروز مسمومیت با فرآورده های شوینده و ضدعفونی کننده خانگی

سرپرست مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم به منظور حفظ سلامتی خانواده ها در ایام شیوع کروناویروس، راهکارهایی برای استفاده مناسب از شوینده ها و ضدعفونی کننده های خانگی به منظور کاهش آسیب های احتمالی ارایه داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، نسرین نانوایی قشمی با اشاره به همه گیری بیماری کووید-۱۹ در کشور و اهمیت شستشو و ضدعفونی محیط زندگی و محل کار بیان داشت:  این روزها ضدعفونی مداوم سطوح و دست ها، رعایت بهداشت، ماندن در منزل و حفظ فاصله فیزیکی با دیگر افراد، بهترین راه برای حفظ سلامت خود و خانواده است. اما باید بدانیم که استفاده نابجا و بدون آگاهی از مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی می تواند خطرات جبران ناپذیری را وارد نماید.
وی افزود: لازم است قبل از مصرف مواد شوینده در نور کافی برچسب روی بسته بندی را مطالعه نموده،  در هنگام مصرف ضمن استفاده از دستکش لاستیکی و ماسک، باید پنجره ها را باز کرد تا  بخارات سمی ایجاد شده  به مخاط دهان، بینی و ریه صدمه نزند.
به گفته نانوایی، به هیچ وجه نباید مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و مواد سفید کننده، لک بر و الکل را با هم مخلوط کرد و در صورت استنشاق بیش از حد بخارات سمی باید فورا مرکز اورژانس ۱۱۵و یا مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم ۱۹۰ را در جریان قرار داد.
سرپرست مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم ادامه داد: این مواد را باید حتما در ظرف اصلی آن نگهداری کرده و از دسترسی کودکان دور نگه داشت. همچنین نباید ظروف حاوی مواد شیمیایی را در کنار مواد غذایی و شعله آتش قرار داد.
وی با اشاره به این مطلب که ‏‏ ‏‏‏نزدیک به ۹۰% از مسمومیت‌ها در منازل رخ می‌دهند گفت:  ‏قبل از دور انداختن ظروف حاوی مواد شیمیایی و شوینده داخل ظرف زباله، آن را آبکشی نمایید و با رعایت نکات ایمنی،‏خانه خود را نسبت به بروز مسمومیت ایمن ‏نمایید. ‏
نانوایی با تاکید بر عواقب رعایت نکردن نکات ایمنی در هنگام مصرف مواد شوینده و ضدعفونی کننده اضافه کرد: در صورت آسیب پوست و یا چشم با این مواد باید حتما پوست و چشم را با مقادیر فراوان آب شستشو داده و به مرکز درمانی مراجعه کرد.
سرپرست مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم جزیره و کشور اظهار کرد: با رعایت نکات ایمنی، افزایش دانش و آگاهی در مصرف مواد شوینده و داروها، سلامت خانواده و اطرافیان خود را تامین کنیم تا بعد از عبور از بحران کرونا، دچار آسیب های فرعی به پوست و سایر اندام های داخلی بدن نشویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا